MİM- Dünün Hikayesi

Sevgili blogger arkadaşım Fatma Nur, Sessiz Umman' ın başlatıığı bu mimde beni etiketlemiş. Öncelikle hem hazırlayan bloggerımıza hem de beni etiketleyen blogger arkadaşım Fatma Nur' a teşekkür ederim.

Hafta içi beş dakika uyuyabilmek için can atan ben, hafta sonları bir yere yetişecekmiş de geç kalmışım gibi erkenden uyanırım. Bunun altındaki psikolojik etken nedir acaba? Gerçi erken kalkmak benim için çocukluktan gelen bir alışkanlıktır. Hiç geç kalktığım bir günü hatırlamıyorum, farklı bir şehirde öğrenci olduğum dönemde bile. Cumartesi en sevdiğim gündür, çabucak bitsin istemiyorum hiç başaramasam da. Hafta içleri geçmek bilmeyen saatler, hafta sonları uçuyor adeta. Yatakta dönmeye başladığım anda uyanmışımdır, tekrar uyuyamıyorum. Kalktım, evdekileri uyandırmamak için sessizce hareket ederek kahve suyumu koydum. Sabah uyanır uyanmaz kahve içmek son bir kaç yıldır edindiğim bir alışkanlık. Dünyada geçirdiğimiz günler eskidikçe yeni alışkanlıklarımız, yeni huylarımız ortaya çıkıyor.

Kahvemi ve tabletimi alarak pencere kenarına oturdum, televizyonu açtım sesini kapatarak. Seyretmeye niyetim de yoktu zaten, sadece odaya  aydınlık versin derdim,  ya da istemsizce yapılan bir eylem, bir alışkanlık. Dışarıya baktım, hava bulutluydu, yağacak diye düşündüm. Yağmur yağarken ders çalışmayı ne kadar çok sevdiğimi hatırladım, gülümsedim. Kahvemi yudumlarken blog sayfalarında gezindim. Bir çok arkadaşımın yazılarını keyifle okudum, hatta yorum yaptıklarım oldu. Yorum almak, yazan için önemli ve motive edici. Oğlumun laptopu ilişti gözüme, müziğimi açtım huzurlu sessizliğimde, televizyonun parlaklığı rahatsız ediyordu artık, kapattım.




Sessizliğimin huzurunda uyumaktan daha çok dinlendiğimi hissettim o an. Balkona çıktım, soğuktu üşüdüm. Birileri bir yerlere gidiyordu, valizlerinin tekerlekleri boş sokakta sessizliği bozuyordu, derken bakkal geldi, dükkanını açtı ardından kahveci sigarasını aldı yeni açan bakkaldan ve çayını demlemeye gitti. Sokak uyanıyordu. Bir süre sonra da bizimkiler uyandı. Birlikte kahvaltı yapmak üzere manzarası güzel olan yüksek bir konumdaki restorana gittik. Manzarayı izledik, izlerken kahvaltı yaptık, sohbet ettik. Kahvaltı sonrası oğlana mont almaya gittik. İzmir ne kadar geç soğusa da soğuyor nihayetinde, geç kalmamak lazım. Ardından Kordonboyu' nda yürüdük biraz, çok şükür ki bulutlu da olsa yağan bir yağmur ve rahatsız eden soğuk yoktu. Epey bir oyalanmışız Alsancak' ta.  Kitap baktık, kahve içtik, dükkanlar derken saat epey ilerlemiş. 

Karnımız yavaş yavaş acıkma belirtisi gösterince Kemeraltı'nda her gittiğimizde keyif aldığımız Yolo Art' a doğru yürümeye başladık. Yol epey vardı yürünecek. Hem hava alıyor, hem yürüyüş yapıyor, hem de daha çok acıkıyorduk. Kemeraltı benim çocukluğumun AVM'si. Ben küçükken ve henüz AVM lerin açılmadığı ülkemin o daha kısıtlı yıllarında keyifle dolaştığımız, alışveriş yaptığımız tarihi sokaklar. Çok sık giderdik, ne zaman bir bayram olsa, bir düğün olsa soluk Kemeraltı' nda alınırdı. Kemeraltı' na gitmek bizim için İzmir' e gitmekti. Tam olarak bu tanımlamayı kullanırdık.  Düğün alışverişlerinin biz çocuklar için en güzel yanı yenilen alışveriş yemekleri idi. Döner en favori yemeğimizdi bu alışverişlerde, bir de şimdiki Özsüt eski adıyla Sefer Usta' nın salebi, kazandibisi. Erken saatlerde ise Tarihi Kemeraltı börekçisinin üzeri pudra şekerli kürt böreği. Aradan yıllar geçse de vazgeçilmezdir Kemeraltı benim için. 

Yolo Art & Lounge, tarihi Abacıoğlu pasajında. Ortamı çok nezih, güzel müzik, keyifli sohbet, güzel hamburgerler ve tercih edenler için alkollü içeceklerin olduğu bir mekan.  Henüz gitmemiş İzmirli okurlarıma da şiddetle tavsiyemdir. Reklam yapar gibi oldum. Ben en iyisi fotoğrafını paylaşayım, gidip gitmeme kararını siz verin.





Keyfi tamamlamak lazım, Kemeraltı' ndaysanız , Hisarönü' nde önce Şambali yemelisiniz ardından da Türk kahvesini içmelisiniz yoksa eksik kalır. Yeri gelmişken Kızlarağası Hanı ile ilgili yazdığım yazıyı okuyabilirsiniz. Kahvenin kırk yıl hatırı vardır, hele ki Kızlarağası Hanı' nda sevdiklerinle içiliyorsa keyfi anlatılamaz.

Akşam eve döndüğümüzde Mert ile blogları konuştuk. Biliyorsunuz oğlum Mert geçtiğimiz günlerde bilim kurgu türünde hikayelerini paylaştığı bir blog açmıştı. Bilim Kurgu hikayelerini http://aikosstory.blogspot.com/ adresinden okuyabilirsiniz. Ayrıca bilim kurgu türündeki hikayelerinden  farklı  olarak, günlük yaşama ve fikirlerine dair blog paylaşımlarını da henüz yeni açtığı http://bilincaltigalerisi.blogspot.com/ blog adresinden takip edebilirsiniz.  Ben yazılarından keyif alıyorum, sizin de alacağınızı düşünüyorum. 

Güzel bir günün sonuna geldiğimizde, geriye oğlumun ileride anacağı, anlatacağı ailesiyle geçirdiği bir anıyı daha geride bırakıyorduk. Bir de anne babasıyla yudumlanan kahvenin kırk yılın hatırını.

Mimi yapmakta geç kalınca kimlerin yapıp yapmadığının takibi de çok kolay olamıyor. Yine de adet olduğu üzere bir kaç arkadaşımı yapmadılarsa mimlemek isterim. Yaparsanız, keyifle okuruz.

- Emerald573
- Düş Tasarımcısı
- İmza Hayalperest
- Almanya' lı Gelin


Yorumlar

  1. Öykü tadinda bir mim olmus 😊

    YanıtlaSil
  2. Sabahları asla kahveyle başlayamıyorum illa çay olacak. Yağmur yağarken kitap okumayı çok seviyorum ben de. Ne bileyim yağmurun kendince bir huzuru var gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yağmur huzur veriyor. Sesi, kokusu bir başka. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Dolu dolu bir gün olmuş güzel İzmir’e ne zaman gelsem kızlarağadında kahvemi mutlaka içerim . Selam olsun güzel şehrin güzel insanlarına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bir gün birlikte içeriz İzmir' e geldiğinde. Bizden de selamlar.

      Sil
  4. Çok güzel bir günmüş. Saadetiniz daim olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, çok teşekkür ederim iyi dileğin için.

      Sil
  5. Mekan güzelmiş. Bende hafta sonları uyumak isteyip erken kalkan gruptayım. Ama kış ritüelinde bu böyle. Yazın uyuyorum. çünkü kurslar yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bende yaz kış farketmiyor, misal bugün uyandığımda saat henüz 04.30 du. Mekan güzel gerçekten.

      Sil
  6. Okuması çok keyifliydi.İnsanın sevdikleriyle güzel anılar oluşturması ayrı bir tat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif aldığına çok sevindim. Sevdiklerimizle birlikte geçirilen zamanın kıymeti anlatılamaz. Teşekkürler..

      Sil
  7. Bir günün hikayesini keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  8. Keyifle okudum🙂.Bir de anlattığımız yerleri görmek istedim.İzmire en son yaklaşık 10 yıl önce gittim.Bir daha gidersem tavsiyemizi dikkate alacağım kesin,bu güzel anlatımdan sonra🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler. Her zaman bekleriz.

      Sil
  9. Okurken sakinleştim. Sadeliğin içindeki o mutluluğu seviyorum. Mutluluk için öyle şaşaalı şeyler yapmaya gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hissi verdiğime çok mutlu oldum. Mutluuluk hayatın gerçekliğidir ve bizimledir görebildiiğimiz ölçüde. Teşekkürler..

      Sil
  10. Oğlunuzun sayfaları takibe alındı. Bilim kurgu hikayelerini severiz:)

    YanıtlaSil
  11. ne kadar çok aynı şeyi yapıyormuşuz çocukluluğa dair...İzmir'e gitmek:) döner şambali kemeraltı ...dediğiniz mekanı bilmiyorum bir bakmalı teşekkürler
    keyifli bir mim olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldi o günler. Biz nerdeyse her hafta sonu giderdik Bornova' dan İzmir'e. Beğeneceksiniz eminim.

      Sil
  12. İzmir'e gittim ama çok gezemedim, umarım ki bir daha ki sefere daha çok gezeceğim. Erken kalkmak güzel alışkanlık, ben hep alarmı erteleyenlerden oldum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman bekleriz İzmir'imize. Bir kahve içeriz, kırk yılın hatırı olur. Yine de hafta sonları biraz daha uyuyabilsek iyi olmaz mıydı?

      Sil
  13. İzmir'e gittiğimde ben de deniz kıyısındaki salaş mekanlardan keyif alırım. Vapur gezisi de cabası. Bir yandan martıların simit kapma telaşı diğer yanda hafif meltem insanı kendine getiriyor doğrusu. Kahve keyfi de bir başka tabi ki. Güzel bir günü anılarla uzun süre yaşatmak, en güzeli. Keyifli anlar biriktirmeniz dileklerimle, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldir salaş mekanlar, bir yandan iyot kokusunu alırsınız, bir yandan esintisini. Kahve bambaşkadır hele ki deniz kenarında Karşıyaka'dan Güzelyalı'ya bakarken içiliyorsa. Teşekkürler..

      Sil
  14. Kahveyi severim ama sabah, kahve altı almadan içemiyorum :)

    YanıtlaSil
  15. Wowww cok güzel.Hikaye okuyorum zannetim.Kaleminiz gercekte cok kuvvetli.
    Gune kahve ile baslamak güzel ama başarabilene :)
    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum. Çok mutlu oldum şimdi :)) Teşekkürler..

      Sil
  16. Mükemmel bir üslubunuz var. Yazılarınızı keyifle okuyorum. Bu arada Beethoven son derece uyumlu bir fon oldu bu anlattıklarınızla. Benim en büyük hayranlık duyduğum sanatçıdır Beethoven. Hikayesini çocukken bir yerlerde okumuştum. Özellikle duyma yetisini kaybettikten sonra yaşadıkları hakkında okuduklarım beni çok etkilemişti. Ay Işığı Sonatı favorimdir ve tabii tüm senfonileri.. Teşekkürler bu güzel paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Beethoven' ı ben de çok severim, yazıya yakıştı diye düşünüyorum.

      Sil
  17. Hiç bitmesini istemediğim bir hikaye gibi okudum yazınızı. Gerçekten çok keyifli ve okunmaya değer bir mim olmuş. Emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim, ben teşekkür ederim.

      Sil
  18. Ben üniversite yıllarımda içerdim kahveyi... Şimdilerde ağır geliyor :/

    Şu hafta sonu erken kalkma konusunda aynıyız galiba... Hep derim ki öğlene kadar uyuyacağım, sonra bir bakmışım ki sabahın ilk ışıklarında açılmış gözlerim... Kesinlikle bilinçaltımızın bir oyunu bu bize :)))

    Kemeraltı en sevdiğim yerlerdendi benim de... Kemeraltı sonrası Alsancak Kordon boyuna geçerdik... Doldurulmadan önce sanki daha güzeldi Kordonboyu :/

    Mutlu haftalar diliyorum bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha uyku fena olmazdı yine de, gerçi bir kaç saat uyanık kaldıktan sonra şekerleme yapmayı seviyorum hafta sonları, yarım saat olsun uyuklarım. Kordon konusunda aynı fikirdeyim. Ancak siyasi ve kendi yaşam inancını tüm İzmir' e ödetmeye kalkan birinin yaptığı yanlışı rahmetli unutulmaz başkanımız sayın Ahmet Piriştina ancak bu şekilde telafi edebildi. Kordona girerken o adamın bize bıraktığı kazıkları görünce aklıma Piriştina gelir, saygımı ifade ederim manevi kişiliğinde. Mutlu haftan olsun.

      Sil
  19. Güzel bir gün geçirmişsiniz.
    Tekrarı olsun dileklerimle.
    Dileğim her ailenın kendi imkanlarında huzur içinde anıları çoğalsın,taşsın tüm ülkem insanlarına yayılsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. İnşallah, ailemiz sağlıklı ve huzurlu olduktan sonra güzel günlerimiz olacaktır yaşanacak.

      Sil
  20. oh hayat güzeeeel yaniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hayat çok güzel, yaşamak keyifli.

      Sil
  21. İzmir'e yılda 2 kez geliriz ve gidecek yer sıkıntısı çekeriz genelde. Bu tavsiyeler süper oluyor, bilen birinden olunca, teşekkürler. Ne güzel bir hafta sonu olmuş, keyifli ve sohbetli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman bekleriz güzel şehrimize, teşekkürler..

      Sil
  22. çok uzun zamandır kemeraltına gitmediydim özlem gidermiş oldum bu paylaşımınızla...sevgiyle sağlıkla kalın..ben de beklerim sayfama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, takipçisiyim sayfanızın.

      Sil
  23. Takibe aldım benimkine de bekliyorum 🐨

    YanıtlaSil
  24. Gidersem bir daha Yolo Art’a ugrayalim.
    Mert’in ilk yazisini okumustum. Isik var cocukta.
    Kemeralti benim icin de Ordu Pazari demek :))) Asker evladi olmak!
    En sIk oraya giderdik kucukken. Shuttle’la. Sonra da dermotolog, goz doktoru ve gozlukculer...
    Ic cekince fark ettim. Eski hikayelerden bahsetmiyorum aslinda ama Izmir bir tatli geldi simdi bana. Hem de Bodrum’da yasarken.. birazdan gecer. Ahahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgi ve desteğinize çok teşekkür ederiz. Hepimizin farklı anıları var geçmişe dair Kemeraltı' nda. Ben de Bodrum'a, Kumbahçe'ye, çocukluğuma özlem doluyum. Girit kökenli Bodrum' lu bir ailenin çocuğuyum, Kumbahçe mahallemiz.

      Sil
  25. İzmir’i ne güzel anlatıyorsunuz, bir de şu hafta sonu erkenden uyanıp hafta içi ise uyanamama halini :))ailenizle birlikte nice mutlu ,huzurlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni çok mutlu etti, hepimiz için huzurlu geçsin günler. Toplumsal huzura ihtiyacımız var.

      Sil
  26. Güzel bir yazı olmuş... 👍👍👍

    YanıtlaSil
  27. Çok keyifle okudum, öykü gibi olmuş, Yolo Art & Lounge cafeye gitmeiştim.
    öneri için çok teşekkürler. Ailenizle keyifli bir hafta sonu dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  28. Ne güzel anlatmışsınız :) keyifle okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim.

      Sil
  29. Muhtemelen sabahları erken kalkıp işe gitmeye dair bir direnç var bilinç altında.Hafta sonu ise mecbur olmadığınız halde kalkmadınız sanırım bilinçaltında bir tür itaat biçimi.Tersi bir işlev var.Buna bakılması lazım bilinçaltı düzeyde.Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım bir gün, ben de merak ettim. Bu sabah yine uyandım erkenden. Teşekkürler..

      Sil
  30. Kemeraltına arada bir gidiyorum oranın havası yıllar geçse de başka :) Bahsettiğiniz mekanı merak ettim. Çok huzurlu görünüyor. Aklımın bir kenarında dursun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmenizi tavsiye ederim, küçük sevimli bir mekan. Kemeraltı benim hiç bir AVM ye değişmeyeceğim yerdir.

      Sil
  31. Öykü gibi çok hoşuma gitti elinize sağlık. Restoran da çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Güzel yorum için teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar