MİM-2018

Biten yılı uğurlayıp, yeni yılı karşılamaya çok yaklaştığımız bu günlerde, bir çok platformda geçmiş yılın muhasebesini yapmaya başladık bile. Günler çok çabuk geride kalırken, yıllar  geride anılarımızı biriktirdiğimiz geçmiş olarak yer alıyor yaşam döngünümüzde.  Geçmiş yıla mercek tutanlardan biri de sevgili blogger arkadaşım Aleyna olmuş. Yaptığı mim yazısında beni de mimlemiş. Bu ince davranışı için teşekkür ederek başlamak istiyorum.

1- 2018 Senin için nasıl geçti?
2017 yılından ya da daha eski yıllardan çok farklı mıydı bilmiyorum. İnsan belli bir olgunluk yaşına ulaştıktan sonra yıllar birbirinine çok benzer geçiyor. En doğru tanım belki de geçmesi gerektiği gibi geçti. Yaşamın içindeki tüm unsurlar vardı, zaman geldi kötü haberler aldık, kayıplarımız oldu. Çok üzüldük, çok da sıkıldık zaman zaman. Hiç bir şey sürekli kötü olamayacağı için sıkıntılı anlar yerini bazen sevince, güzel haberlere bıraktı. Çok sevindik, çok da neşelendik zaman zaman. Aldığımız bir ölüm haberi, çok kısa bir süre sonra aldığımız doğum haberi ile hafifledi. 2017 sonunda sağlığımdaki olumsuz gelişme 2018 yılıyla düzeldi, sonrasında biraz salsam da kontrolü kaybetmedim. Dalgalı ama çok kontrolsüz bir yıl değildi. Sanırım daha küçük yaşlarda, hani duyguları biraz daha uçlarda yaşadığımız gençlik yıllarında daha dalgalı geçişler oluyor ve yıllar arasında farklılık hissediliyor. Bu yıl en çok da kendime umut etmeyi öğrettim. Yaşanan her türlü olumsuzluğa karşı umudumu yeşerttim geleceğe dair. Hep daha da kötüsü olamaz dedim, her yaşanandan sonra. 2019' a da yeni umutlarla giriyorum.




2- Bu yıl yapmak istediğin ama yapamadığın bir şey var mı?
Olmaz mı, bir çok şey vardır. Bu yıl bahanelerin arkasaına sığındığım, yetiştiremediğim dediğim bir çok eylem. En kolayı zaten bahane üretmek değil mi? Daha çok küçükken öğrenmiyor muyuz bu davranışı. Misafir geldi, ders çalışamadım misali. Aslında yapamadıklarım, doğrusu yapmadıklarım gayet de yapabileceklerimdi. Bazılarında gerçekten ön koşullar gelişmedi, bazılarında ben hazır değildim. Daha çok gezerdim, daha çok ülke , şehir. Bunun önkoşulu maddiyat, bu gerçekten istediğim düzeyde gelişmedi. Daha çok okurdum, bu benim hatam bahanesi yok. Bahane bulmak isteseydim iş hayatım yoğundu, çok yoruldum, zamanım kısıtlıydı, kendime zaman mı ayırabildim ki derdim. Aaa bir de kitap fiyatları çok yüksek var.  Daha çok sinemaya gidebilirdim. Hala Müslüm filmine gideceğim. En önemlisi de kendime daha çok zaman ayırabilirdim, verimli zaman. Müzik dinlemek, kitap okumak, yazı yazmak için, bazen de uzun uzun düşünmek için. Zamanım yok muydu, vardı elbet. Ama değerlendiremedim.





3- 2018' i bir tatlıya benzetsen neye benzer?

Kireçte yapılmış balkabağı tatlısına, dışı kabuklu biraz sert, içi yumuşacık akışkan.  Bazen çok zor görünen problem içine girince su gibi akıp çözüldü. Bazen içindeyken çok kolay bir problem hemen sonuç alırız dediklerimiz soğuyunca kabuk bağladı.  Bazen de İzmir'de bir süredir popüler olan bomba diyesim geliyor. Adı gibi tam patlamaya hazır, bir bakıyorsun dışı incecik kaplamış, olgunlaşmamış, hatta henüz hiç pişmemiş beyaz. İçinde heyecan var, patlatabilsek çoşkuyla akacak saklandığı yerden. Böyle bir yıldı işte, dışı seni yakar, içi beni yakar.


4- Bu yıl en sevindiğin olay nedir?
Bir çok sevindiğim olay oldu aslında. İkinci kez büyük amca oldum, yeğenimin kızı oldu. Eşim hala oldu. Doğacak bir bebek haberi aldık, çok sevindik. Bir yeğenim evlilik yolunda ilk adımı attı. Aslında güne dair bir çok sevindirici gelişme yaşadık, üzüntüler yaşadığımız gibi. An olarak beni en çok sevindiren an renklerine çok küçük yaşlarda gönül verdiğim, çok uzun yıllardır tribün sevdalısı olduğum İzmir' in Büyük Altay' ının lig şampiyonu olup bir üst lige çıkması oldu. İzmir Atatürk Stadı'nda yaşadığım duygu anlarını ifade etmek çok zor. Takım olarak çok zor yıllar geçirdik, bir çok olumsuzluğa direndik. Köy köy kasaba kasaba tekrar dirilişimizin önemli anlarından biriydi. Şampiyonlukta duyduğum hisleri anlattığım şampiyonluk yazımı buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.




5- Bu yıl en çok hangi filmi, diziyi, müziği, kitabı beğendin?
Bu soru kendi içinde başlı başına bir mim yazısı olur aslında. Koca bir yıl içinde bir çok beğeniniz oluyor ve zaman geçtikçe de farklılaşıyor bakış açıları. O anı geriye dönüp hissetmek çok zor aslında. Dizi olarak ben de La Casa De Papel diyebilirim sanırım. Müzikte ben biraz daha gelenekselim. Hala eski şarkıları daha çok beğeniyorum ve dinliyorum. Bunu cevabını Sezen Aksu - Begonvil olarak vermek istiyorum. Film seçimimi "Aile Arasında" olarak kullanıyorum. Kitapta biraz gecikmeli okusam da "Fahrenheit 451" diyorum.




Keyif aldığım bir mim yazısı oldu. Ben de bir kaç arkadaşımı mimlemek isterim, yaparlarsa keyifle okuruz.

- Bilinçaltı Galerisi
- Oytunla Hayat
- CAFE TİGRİS
- Yaşama Dair
- Madame Savon

Yorumlar

  1. Tatlı sorusu cevabı çok güzel, hehe :). Güzel mim olmuş :).

    Mutlu yıllar diliyorum :).

    YanıtlaSil
  2. Hoş bir MİM olmuş :) İyi yıllar dilerim!

    YanıtlaSil
  3. 2019 da gönlünüzden geçen keşke olsa dediğiniz herşey hayırlıysa olsun inşallah....sevgilerimle...keyifle okudum ....

    YanıtlaSil
  4. Keyifle okudum. Nice mutlu yıllar dilerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif almanıza çok sevindim. Nice mutlu yıllar dilerim :))

      Sil
  5. Keyifli bir yazıydı, tatlılar özellikle müthiş :D
    Sevdiklerinizle birlikte mutlu, sağlıklı yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim, canım kabak tatlısı çekti yazdıktan sonra :)) Sağlıklı yıllara..

      Sil
  6. 2019'da güzellikler sizinle olsun, bol bol oku, dinle, izle, yaz, gez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2019 hepimiz için isteklerimizi gerçekleştireceğimiz bir yıl olsun.

      Sil
  7. Kireçte balkabağı benzetmesi nasıl güzel olmuş :) Durup durup onu düşündüm, "ama gerçekten öyle" diye cevap verirken buldum kendimi :) Benim yılımın özetine de çok uygun çünkü :)
    Begonvili ben de çok fazla dinledim ve sevdim bu yıl :)
    Her şeyi içine alan çok güzel bir yıl değerlendirmesi yazısı olmuş bu mim.
    Yapmak istediğiniz her şeyi yapabileceğiniz yeni bir yıl sizi bekliyor olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2018 cidden böyle bir yıldı, sanırım bir çoğumuza uygun bir benzetme oldu :)). Sezen aksu her zaman iyi işlere imza atıyor. Yeni yılın size de güzellikler getirmesini dilerim.

      Sil
  8. Ne güzel bir mim. 2019'un ilk haftası yanıtlayayım. İyi yıllar!

    YanıtlaSil
  9. Her şey gönlünce olsun inşallah.Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de yeni yıl gönlünce gelsin ve geçsin. Teşekkürler..

      Sil
  10. Ah nihayet bloğunuza yorum yapabiliyorum 😀 çok sevindim.. sonuna gelmekte olduğumuz yili benzettiğiniz tatlı, gecenin bu saatinde mutfakta arayışa soktu beni.. 😊
    2019 un çok iyi bir yıl olacağına inancım çok kuvvetli. Şimdiden huzurlu ve mutlu geçecek bir yıl dilerim size de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorum yaptığınıza çok sevindim :)) Valla benim de canım çekti, hala da yiyemedim. İnanmak ve umut önemli. Huzurlu ve sağlıklı bir yıl dilerim.

      Sil
  11. 2018 zorluklarını da alsın gitsin güzellikleri daim olsun.
    Çok teşekkür ederim. En kısa zamanda 2018'in Z raporunu vereceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya tüm olumsuzlukları beraberinde götürsün, bize huzur, sağlık, mutluluk kalsın. Bekliyoruz Z raporunu:))

      Sil
  12. Bence yine de güzellikler yaşadığınız bir yıl olmuş :) Umarım gelecek yıl planlarınızı daha çok gerçekleştirirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıl olumsuzlukların yanında güzellikleri de barındırdı. Gelecek yıl daha çok olumlu tarafın ağır bastığı yıl olsun, hepimiz için.

      Sil
  13. Tatlı ve Begonvil benim de favorilerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel aynı hisleri paylaşmışız. Yeni yıl sağlık ve huzur getirsin.

      Sil
  14. Keyifli, mutlu bir 2019 diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size mutlu, sağlıklı bir 2019 yılı diliyorum.

      Sil
  15. Her şey gönlünce olsun, gelen gidenden daha güzel olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, hepimiz için gönlümüzce geçsin.

      Sil
  16. Güzel bir 2018 değerlendirmesi olmuş.Iyisiyle kötüsüyle yaşam geçiyor ama umut hiç bitmiyor,bitmesin de zaten😊Umarım yeni yıl tüm güzellikleriyle hayatınıza girer..Tatlı benzetmeniz müthişti bu arada😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam elimizden akıp gidiyor, günler günleri kovalıyor. Umarım hepimiz için güzel bir yıl geliyordur, hep hatırlanmak istensin. Teşekkürler, beğenmenize sevindim.

      Sil
  17. "Fahrenheit 451" henüz okumadım ama okumam gereken bir kitap..güzel bir mim olmuş,elinize sağlık..yeni yılınız sağlıklı,mutlu ve huzurlu geçmesi dileğiyle..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okumanızı tavsiye ederim. Hepimiz için sağlıklı ve huzurlu bir yıl olsun 2019.

      Sil
  18. Harika bir mim yazısı olmuş. Emeğinize sağlık. Olumsuzluklara karşı Umudumuzu yitirmemek hayata umutla bakmak gerçekten çok önemli. Hayat kısa zaten kalan zamanı da güzel değerlendirmek geleceğe pozitif bakmak lazım. Müslim Babaya gitmeyin zaten ben de gitmedim. 😃 Hüzünden ziyade komedi filmlerine gidip, mutlu olmayı, gülmeyi daha çok tercih ediyorum. Ata Demirer'in hedefim sensin filmi çok konuşuluyor. Ona gitmeyi düşünüyorum.
    Size de tavsiye ederim. Hayallerinizin gerçekleşmesi dileğiyle mutlu seneler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umut her zaman var olmalı, ne zaman düşersek bizi kaldıran umuttur. Bazen hüzün de gerekmez mi daha çok gülebilmek için. Ben de gideyim Ata Demirer filmine, severim gülmeyi. Hepimizin hayalleri gerçekleşsin 2019 yılına dair.

      Sil
  19. Ben burada tatlı bir şey buldumm çok çok mutlu oldum Beyaz yakalı prens:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sizin tatlı bakış açınız efendim. Ben de gidene de gelene de mutluyum. Teşekkürler..

      Sil
  20. Keyifli bir yazı olmuş. 2018 yılında evlenmem dışında büyük bir değişiklik olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Allah sizi bir ömür boyu birlikte mutlu kılsın. Yuvanızdan huzur, bereket, sevgi eksik olmasın.

      Sil
  21. Kaç yıldır blog yazıyorum şu mim olayını bir türlü kavrayamadım🤣 her şey gönlünce olsun 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz için her olan güzel olsun, teşekkürler..

      Sil
  22. 2017 yılından ya da daha eski yıllardan çok farklı mıydı bilmiyorum. İnsan belli bir olgunluk yaşına ulaştıktan sonra yıllar birbirinine çok benzer geçiyor. Nedense bende de böyle his var, bu yıl güzel olsun ne olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence güzel olacak, umudumuzu taze tutalım. Taze başlangıçlar yaşayalım. Teşekkürler...

      Sil
  23. Zamanı bolca değerlendirebildiğiniz,bir öncekinden daha verimli bir yıl olsun ):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, zaman önemli kayıp gidiyor elimizden. Teşekkürler..

      Sil
  24. Yazınız çok güzel olmuş da cahilliğimi maruz görürseniz mim neyin kısaltması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Mim aslında kısaltma değil, gerçek anlamı ile kullanılıyor, işaretledim seni gibi. Hani ebelemek vardır ya onun gibi düşünebilirsin. Ebe sensin, yazma sırası sende.

      Sil
  25. Yılı tatlıya benzetmek sorusu çok ilginç geldi:) cevabınız mükemmel olmuş. 2019 istediğiniz gibi bir yıl olur umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hepimiz için 2019 yılı mutlu bir yıl olsun.

      Sil
  26. acısıyla tatlısıyla bir yılı daha geride bıraktık. yeni yıl yeni güzellikler getirsin herkese.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, herkes aradığını bulsun yeni yılda. Teşekkürler..

      Sil
  27. Mutlu yıllarım dilerim , bloğunuzu yeni keşfettim severek takibe aldım ayrıca da başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  28. Mim sayesinde daha yakından tanıyıp, düşüncelerinizi biraz daha benimseyebiliyoruz ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimlerin güzelliği bu olsa gerek, farklı hayatlar tanıma fırsatı buluyoruz. Ben de seviyorum..

      Sil
  29. Mutlu yıllar diliyorum. Müslüm filmini umarım seyredebilirsiniz. Benim de gözüm Aile Arasında filminde kaldı. Merak ettiğim halde hala izleyemedim... Siz beni fotohastasiempre blogundan tanıyorsunuz. Ama ben çoğunlukla filmgündeminde oluyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size mutlu yıllar diliyorum. Evet tanıyorum elbet, takip ediyorum.

      Sil
  30. Ne guzel bir mim konusu olmus bu.Simdiden sahane bir yil olsun gelen diyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim. İnşallah güzel bir yıl olur gelen yıl.

      Sil
  31. Geçen yılın muhasebesini yapmak çok güzel. İnşallah yeni yıl daha iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, geriye bakmak güzel. Umarım daha güzel bir yıl olacaktır.

      Sil
  32. Tatli kismini cabuk gectim cok tehlikeli 😂. Yeni yil hepimizie güzellikler getirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tehlikeli ama çok da lezzetli :))) Güzellikler gelsin, mutlu olalım.

      Sil
  33. Çok keyifli bir mim olmuş, 2019 da daha da güzel günler yaşarsınız inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hepimiz için 2019 keyifli anları beraberinde getirir. Ben de yazarken çok keyif aldım. Teşekkürler..

      Sil
  34. 2018 zorluklarla geçti valla 2019 daha kolay ve rahat geçer inşallah :)) Keyifle okunan bir mim olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorluklar da vardı, mutlu anlar da. Yaşamın bir dönemi. Yaşamın tüm özelliklerini taşıyordu bünyesinde. Teşekkürler..

      Sil
  35. Göz açıp kapayıncaya dek geçti 2018 de... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman akıp gidiyor, 2019 da aynı hızla tükenecek. Umarım tükenirken mutlu anlar daha yoğunlukta olur.

      Sil
  36. Güzel bir 2019 olur umarım...

    YanıtlaSil
  37. Çok teşekkür ederim, inşallah yeni yıl hepimize mutluluk getirir.

    YanıtlaSil
  38. Ne hoş bir mim ;) Deeptone da da gördüm :)
    Tatlı sorusu ilgimi çekti. Benim için 2018 baklava gibiydi. Yapımı, tam kıvamını-lezzetini tutturması zaman alan zor olan ama yapınca çok lezzetli olan fazlası zarar olandan :D

    Musmutlu yıllar diliyorum!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, baklava da çok iyi seçim. Adı bile enerji veriyor. Mutlu bir yıl olsun hepimize, 2019 hoşgelmiş.

      Sil
  39. Galatasaray ve Ankaragücü sevdalısı olarak Altay'ı tebrik ediyorum. Keyifli bir yazıydı. Nice mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz Altay olarak Ankaragücü'nün başarısından mutluluk duyuyoruz. Keşke futbolumuzun gerçek renkleri hakettikleri yerde olsalar. Size de iyi seneler..

      Sil
  40. Fahrenheit 451 benim de asla unutamadıklarım arasında her zaman. Okuması çok eğlenceli bir mim olmuş. Bomba benim de yılımı anlatan bir tatlı olurdu sanırım *-* Yeni yıl tüm güzelliği ile gelsin sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde yeni yıl süprizleri barındıran ve her doğru zamanda patlatan bir bomba gibi gelsin hepimize. Çok teşekkürler..

      Sil
  41. Tatlı benzetmeniz çok hoşuma gitti. Bazen çok zor gibi görünen şeylerin aslında ne kadar basit olabileceğini anımsattı bana :')

    Mutlu yıllar dilerim, umarım 2019 sizin ve sevdikleriniz için güzel bir yıl olur! Sağlıklı ve huzurlu bir yıl geçirmeniz dileğiyle :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Beğenmeniz beni mutlu etti. 2019 yılı sizin içinde huzurlu ve sağlıklı bir yıl olsun.

      Sil
  42. Mimi yeni görmem dolayısıyla kendimi esefle kınıyorum :))
    En kısa zamanda söz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım, niye kınıyorsun, olur öyle. En kısa zamanda bekliyoruz.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar