MİM-Yaz Mimi

Sevgili blogger arkadaşım Efsunvari yaz mimi hazırlamış ve beni davet etmiş. Bu sıcak davet reddedilir mi hiç, kendisine çok teşekkür ederek cevaplarıma geçmek istiyorum.


1. Yaz mı? Kış mı?

İzmir' de yaşayan biri kış der mi sizce, diyenler olabilir tabii ki :).  Benim için kesinlikle yaz. Benim rengim mavidir. Havanın geç kararması, gündüzün uzunluğu bile başlı başına bir etken, karanlık sevmiyorum ben. Yaz kış kadar acımasız değildir, sokakta yaşamak zorunda olanlar için daha şefkatlidir. Sert rüzgarı, seli, bardaktan boşanırcasına ağlaması yoktur, daha uysaldır yaz.   Bir de Ege' nin mavisidir yaz, Çeşme'dir, kumrudur. Bodrum'un masum beyazı, begonvilidir. Urla' da kahvaltıdır, dalgaların sesindeki huzurdur. Hafta sonları nefes almaktır, dinlenmektir.







2. Hayalindeki tatil neresi? Neden?

Bu sorunun ne kadar çok cevabı var, ama net olarak söyleyebilirim ki kesinlikle doğu değil. Pakistan'ı gördükten sonra doğunun mistikliği falan kalmadı bende. Bir kaç yer sayabilirim. Bir kez daha Floransa, Barcelona, Prag, Miami, Paris. Floransa benim şehrim, Roma açık hava müzesi, Barcelona havalimanına inerken şehrin görüntüsüne vurulmuştum. Prag' da Avrupa' nın geçmişini hissedeceğimi düşünüyorum, tarihi yapıları ve şehirleri gezmeyi seviyorum. Özellikle bu şehirlerde kaybolmayı seviyorum, bu sayede hiç girmeyeceğim sokakları geziyorum yolu bulmak için. En güzel keşiflerim de bu anlarda oluyor. Bazen nefis bir espresso, bazen lezzetli bir tapas, bazen de sürpriz ve keyifli bir mağaza karşıma çıkıyor. En çok kıyıda köşede kalan insanları gözlemleyebiliyorum.






3. Tatil hakkındaki en büyük beklentin nedir?

Huzur, dinlenmek, yeni insanlar tanımak, farklı kültürler, yeni lezzetler tatmak. En çok da kendimle kalabilmek.






4. Sınırsız bir bütçe, sınırsız bir yol masraf hakkı olsaydı elinde... Bunu nasıl kullanırdın?

Eve dönmezdim bu durumda. Şehirden şehire ülkeden ülkeye gezerdim. Leylek havada olurdum.  Beni bir Karadeniz'de, bir Amerika'da, bir Avrupa şehrinde görürdünüz. Arada Güney Afrika yapardım, komşularım beni pek göremezdi.






5. Unutamadığınız bir tatil anınız var mı?

Aslında tatillerimi genellikle keyifli geçiririm. Bir çoğunun unutulmaz  anları vardır. Ancak en çok dinlendiğim tatil eşimin annesinin Kastamonu'daki köyünde yaptığım tatildi. Ağaçların arasında huzuru buldum. Aldığım nefesin değerini hissettim. 





6. Yazın yapmaktan en çok zevk aldığınız aktivite nedir?

Dinlenmek, kitap okumak, yeni yerler keşfetmek, gittiğim yerde kaybolmak, fotoğraf çekmek. Eşim ve oğlumla zaman geçirmek, sohbet etmek, oyun oynamak. Gittiğim yerlerin yöresel lezzetlerini tatmak.



Yazımı bir kaç arkadaşımı mimleyerek bitirmek istiyorum.









Yorumlar

  1. Çok teşekkür ederim .bekliyordum biri mimlesin ve ilk siz oldunuz çoook teşekkür ederim . Yakında yazarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ben de cevaplarını bekliyorum, eminim okumak keyifli olacaktır.

      Sil
  2. Harika bir mim
    Çok teşekkür ederim keyifle yapacağım.
    Demek eşinizin annesi Kastamonulu ben bir ahhhhh diyeyim siz anlayın. Çok severim
    Urla’da kahvaltı of ki ne offf
    Bakalım benden nasıl bir yaz çıkar ?
    Tekrar teşekkür ederim en kısa zamanda yapacağım
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seninkini okurken keyif aldım kış bebeği :)) Evet Kastamonu Yakaören (İlişi)' li. Bak aşağıya bu tatilin anılarını yazdığım yazılarımın linkini bırakıyorum, göz atarsın belki.

      https://egeninikiyakasi.blogspot.com/2016/12/bir-ilisi-hikayesi-1.html

      https://egeninikiyakasi.blogspot.com/2016/12/bir-ilisi-hikayesi-2.html

      https://egeninikiyakasi.blogspot.com/2016/12/bir-ilisi-hikayesi-3.html

      Mimi hızlıca yaptığın için ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. Yaz tatiline yaklaştıran türden bir mim bu.
    kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz tatilini özlemiştik, geliyor olması bile mutlandırıyor. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. O nasıl güzel köydür öyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika, ahşap ev, orman içinde ve karşıdan denizi görüyor. Hele bir oda var ki orman, deniz içiçe. Eve giden herkes ahşap duvarlara yazı yazıyor. Burcu her gittiğinde boyunu işaretlemiş, duvarda onun henüz küçükken yazdıklarını okumak çok keyifliydi. Bildiğin oksijen deposu, ayrıca hem kendi sahili var hem de Abana çok yakın köye. Biraz ulaşmak için araçla tırmanmak gerekiyor, yukarı çıktıkça hava değişiyor. Bayıldııımmm.

      Sil
  5. Yazin insani hep tatilde hissettirme özelligi var. Tekrar Türkiye'ye gelsem izmir veya baska bir ege kasabasina yerlesmek isterim sanirim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekleriz güzel şehrimize, eminim sizi mutlu edecektir.

      Sil
  6. İtalya,benim de gitmeyi çok istediğim bir yerdi.Neyse ki üç yıl önce gidip karış karış gezdim :) Görsellerle birlikte severek okuduğum bir yazı oldu.Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtalya gerçekten keyifli bir ülke, biraz düzen sorunu var gerçi. Tipik Akdeniz ülkesi, farklı olamazdı zaten. Adeta açıkhava müzesi. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  7. harika mim harika cevaplar tatilleriniz hep güzel geçsin gönlünüze göre geçsin inşallah sevdiklerinizle birlikte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin tatili güzel geçsin, yaşam gerçekten çok güzel. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Çok güzeldi. Ama sondaki o gözleme olmadı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın asıl güzel taraflardan biri de o, olmasa daha iyi tabii. Yöreye özgü adı bazlamaç. Gözleme gibi görünse de gözlemeden oldukça büyük ve iç olarak çok doyurucu. Hamuru da daha kalın açılıyor, tarz biraz Karadeniz etli ekmeğe yakın. Gezdiğim yörelerin yemek kültürleri de ilgimi çekiyor, özellikle evin içindeki şömine tarzı pişirme yeri çok güzeldi, Bunun fotoğrafını çekmesem eksik kalırdı:))) Teşekkürler..

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Yaz gibisi olur mu hiç, gelmiyor musun buralara Sevim..

      Sil
  10. yaz insanıyım :) keyifle okudum cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yaz candır :)) Keyif almana çok sevindim.Teşekkürler..

      Sil
  11. zaten de beni mimlemeyin hiç :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim demiş, tekrar bak istersen :)) Sayfayı güncelle, mimlenmişsin olabilirsin.

      Sil
    2. Biliyorum :))) Top sende, bekliyoruz mimini keyifle okumak için.

      Sil
    3. instagramda takibe aldım seni...

      Sil
  12. Güzel bir mim olmuş elinize sağlık. Sac ekmeği çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, evet görüntü de lezzet de mükemmel. Memleketimin her köşesinde bir başka zenginlik.

      Sil
  13. Bir İstanbullu olarak havasına, enerjisine, insanlarına, duruşunu bayıldığım bir şehir İzmir.
    Orada yaşamak zaten hep tatil havasında olmakmış gibi gelir bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, İzmir' e her zaman bekleriz. Kırk yılın hatırı kahve içeriz. Tek sıköıntı iş hayatı da biraz tatil havasında özellikle yazları :))

      Sil
  14. Cevaplarınız çok akıcı bir anda okunup gidiyor, güzel bir mim olmuş emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünceniz beni çok mutlu etti, teşekkür ederim. Ben de sizin yazılarınızda aynı düşünceye sahip oluyorum.

      Sil
  15. Çok keyifli bir mimdi. İmkan olsa ben de sürekli gezmek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ah bu imkanlar, ne kadar kısıtlıyor bizi. Ne güzel yerler var görülecek oysa. Ben de hep gezmek isterdim.

      Sil
  16. keyifle okudum. Herkese mutlu tatiller olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif almanız beni çok sevindirdi. Mutlu, huzurlu tatiller, iyi bayramlar..

      Sil
  17. Keyifle okudum . Bende yazı çok seviyorum. Benimde rengim mavidir. Huzur veriyor insana. Fotoğraf çekmek bambaşka bir tutku yeni yerler keşfetmek.
    Ah o gözleme son fotoğraf :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi ne güzeldir, en çok da beyaza yakışır. Bana en çok Bodrum' umu hatırlatır, çocukluğumu. Huzur en doğru kelime olsa gerek, huzur veriyor. Yapılırken izlemek de keyifliydi, güzeldir bizim kültürümüz, yemeklerimiz.

      Sil
  18. Ne güzel mimmiş. Telefondan yorum yaptığım için adsız görünebilirim. Sorular da cevaplarınız da çok güzel. Biri beni mimleyinceye kadar bekleyeceğim. Emeğinize sağlık ve selamlarımla. Ece Evren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke ben mimleseydim. Bazen mimlerken düşünüyorum, sürekli aynı kişileri mimlersem ve kendisi istemezse ısrarcı mı olurum diye. Bu nedenle her mimde farklı insanları mimlemeye çalışıyorum. Sizi düşündüm aslında, daha önce mimlediğim için değiştirdim. Keşke zamanı geri alabilsem de sizin güzel cevaplarınızı okuyabilsem. Saygı ve selamlarımla.

      Sil
  19. Mim nasıl yayılmış haberim yok. Şu ana kadar beni kimse mimlememiş. Benim prensibimdir mimlenmeden yapmamak.
    Cevaplarınız harika. Siz tam bir gezgin olurmuşsunuz. Bayağı yer de görmüşsünüz, ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimi bizim Efsunvari hazırlamış, beni de direkt yazısında mimlemiş. Ben kendisinden duydum, yazdım. İmkanlar el verse epey gezerdim. Benim daha çok iş gezilerim oluyor, global bir firmada çalışıyorum, bazen Afrika' ya kadar bile yolumuz düşüyor. Yıllar önce bir firmada servis mühendisliği de yaptığımdan Anadolu' da gördüğüm epey şehir oldu. Farklı kültürler, farklı yaşamalr, geçmişten bugüne çok ilgimi çekiyor. Yıllar önce tanınmış bir gazeteciden sunum eğitimi alıyorum. Bana dedi ki sende Tayfun Talipoğlu yapısı var, gazateci olsaydın çok başarılı olurdun ve tarzın Talipoğlu! na yakın olurdu. Bu arada ona da Allah rahmet eylesin yeri gelmişken. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  20. Dün telefonumdan yaptığım yorumum da çıktı önüme. Böylece iki yorum yapmış oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim şikayetim yok, istediğiniz kadar yorum yapabilirsiniz, bu beni çok mutlu eder. İyi ki varsınız, teşekkürler..

      Sil
    2. Siz de iyi ki varsınız. Benim damadım da bir yabancı şirketin Türkiye'deki tanıtım temsilcisi. Yurt dışı ve yurt içinde gitmediği yer kalmadı maşallah :) O da tekstil mühendisi. Sağlıcakla kalın :)

      Sil
  21. Okurken yeşillikler arasında kaybolmak istedim.Huzur veren bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yeşilin her tonu var çok güzel.

      Sil
  22. Yıllardır bloggerim kimse mim olayına katmadı beni çok güzel bir yazıydı emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben katmış olsam, yoruma cevabımla sizi bu mime davet etsem, yazarsanız keyifle okurum. Çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Bir ilk yasayacağım desenize süre kısıtlaması varmı nezamana kadar yazmalıyım

      Sil
    3. Hiç bir süre kısıtlaması yok, ne zaman isterseniz yazabilirsiniz, biz de keyifle okuruz.

      Sil
  23. Bir köyde ağaçların arasında huzur bulmak.
    Ahhh ahhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah hem de ne huzur, tekrar gideceğim günü iple çekiyorum.

      Sil
  24. BİLGİLENDİRME İÇİN TEŞEKKÜRLER, RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de bayramınız kutlu olsun, ben teşekkür ederim.

      Sil
  25. Sıcak ve samimi cevaplar, keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, iyi bayramlar..

      Sil
  26. İzmirliyiz yaz güzel ama çalışarak geçirilen bir yaz dışarıya çıkmaya korkulan zamanlar :) sahilde küçük bir tekne ve 4 ay izin istiyorum :) mim güzeldi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de uzun üsreli izin istiyorum, tüm yaz dinelenebilme ihtimalim olsa keşke.. Teşekkür ederim.

      Sil
  27. Huzurlu tatilleriniz bol olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de huzurlu tatiliniz olsun, iyi bayramlar. Teşekkürler..

      Sil
  28. yaz kış meselesi karışık yazın da kışın da kendine göre bir çekinesi olabilyoo ama hehalde yazı daha çok tercih ederiz..yaz tattili olarak gezceğiniz yerler güzelmiş,iyi tatiller dilerim size,,iyi bayramlar..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de iyi bayramlar, güzel tatillerimiz olsun..

      Sil
  29. Yaz mimine tüm arkadaşlar çok keyifli cevaplar vermişler. Tabii bir İzmirli asla kış demez. :) Doğunun mistikliği bana göre de yok. Miami benim de favorim olabilir. California da diyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bu mimi yazan arkadaşlar çok keyifli yazmışlar. Kesinlikle bir İzmirli kış demez :)) Doğu sevenlerin olsun, bana göre değil. Teşekkürler..

      Sil
  30. Kışı tercih eden biri olsam da, ilk sorudaki betimlemelere bayıldım. Ege'yi özlediğimi hissettim, Bodrum'a ışınlanabilseydim keşke :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum için çok teşekkür ederim, bayramda Bodrum çok kalabalıkmış, Eylülde güzeldir, ışınlanmak için biraz beklemek iyidir. Teşekkürler..

      Sil
  31. Görseller çok güzel. Kastamonu'daki köy de ne güzelmiş öyle. Yemyeşil.
    Dolu dolu, güzel , samimi cevaplar.
    Emeğinize sağlık.
    İyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köyde aklım kaldı, sormayın valla. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için.

      Sil
  32. Güzel bir Mim olmuş cevaplarda çok güzel gerçekten:) Ben de Prag'taydım yeni geldim .Muhteşem bir şehir her yer tarih..Bu arada Mim davetiniz için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prag benim de planlarım arasında, çok merak ediyorum. Sizden Prag yazısı bekliyorum. Mimi de yaparsanız keyifle okurum. Teşekkürler..

      Sil
  33. Ne güzel cevaplar, keyifle okudum :) Ben de en güzeli yaz diyenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif almanıza çok sevindim. Yanıt geciktiği için özür dilerim, yoğun günlerden pek giremiyorum bloga. Yaz malum, güzelliklerinin yanı sıra günlük yoğunluğu da fazla :). Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  34. Harika bir mim yazısı olmuş , büyük bir keyifle okudum :) Yazın bunaltıcı sıcaklar ve kışın dondurucu soğuklar ile aram hiç iyi değildir ama yazın tadı gerçekten başka. İnsan yaşadığını daha fazla hissediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkbaharda insan tazeleniyor, yaza yaşam sevinci ile giriyor. Ben yazdan çok keyif alıyorum. Gerçi bu keyif yoğun günleri de beraberinde getiriyor. Blogumla çok ilgilenemiyorum. Güzel yorumunuza gecikmiş cevap için özür dilerim, çok teşekkür ederim.

      Sil
  35. Benim tercihimde kesinlikle yaz olur

    YanıtlaSil
  36. Yaz mevsimini tercih edenlerin soyu tükenmek üzere bence bizi koruma altına alsınlar çok az yaz tercihi gördüm umarım bütçeniz daha iyi olur ve dilediğiniz yerleri gezersiniz saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım, güzel dileklerinize katılmamak mümkün değil. Gezmeyi seven herkes çok çok gezebilir umarım. Yaz gibisi yok, teşekkürler..

      Sil
  37. Köye bayıldım, öyle bir yerde evim olsun başka şey istemem...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de. Yaşamda önce taleplerimizi artırıyoruz sonra da taleplerimizi karşılamak için gelirlerimizi. Gelirlerimiz artınca giderlerimizi artırıyoruz ve yaşamın özünden uzaklaşıyoruz. Oysa ki tüm bu döngüye girmesek bu köyde oturmak o kadar da zor değil. Teşekkürler..

      Sil
  38. Çok güzel bir mim olmuş.Zevkle okudum:)

    YanıtlaSil
  39. güzel bir mim olmuş gerçekten. yanıtlarınız da çok güzel. Dünyayı gezebilmek harika olurdu. insan dünyaya gelmişse keşke imkan olsa da her köşesini görebilse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, insan gezdikçe ve okudukça bilgilenir. Kesinlikle harika olurdu.

      Sil
  40. Oldukça özgün ve özenli cevaplardı :)

    YanıtlaSil
  41. Yanıtlar
    1. Hoş geldi, sefa getirdi. İlk misafirlerimiz geldi gitti, keyif dolu günler.

      Sil
  42. Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim, çok teşekkür ederim.

      Sil
  43. Teşekkürler, çok başarılı. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  44. I must commend you for this educative and informative write-up. Although my search online, have never seen an article, that explains the importance of this concept just like you have.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar