Misafir Giderken


Şehrin sokaklarının kış kokusu boğazlarımızı yakarken, günlerimizi geride bıraktığımız bir yılı daha uğurluyoruz. Her yıl biraz daha soğuk geliyor dünyada biriktirdiğim günlerin sayısı arttıkça. Oysa ki beyaz gelinlik bile giymedi henüz şehirler. Umuttur, bizim geleneklerimizde her yeni başlangıç. Önce günün geceyi yenmesini kutladık Nardugan bayramı ile, sırada yepyeni umutların yeşereceği bembeyaz sayfaları, temennileri, alınan kararları ile yeni yılı karşılamak var. Her gelen yıl misafirimizdir yaşam döngümüzde. Geçmiş yıl hazırlanırken vedaya, dönüp baktığımda geçip giden günlere, yaşanması gereken tüm duyguları yaşadığımı hissediyorum. Korku, endişe, sevinç, hüzün, hayalkırıklığı, ümitsizlik, umut, sevgi, nefret, gözyaşı, keder, acı, huzur. Madem gelecek yıl misafirimiz olacak tüm takvim yapraklarını sarartana kadar. O zaman misafire gösterilen özeni gösterelim. Bizi iyi hissettirecek giysileri seçelim beyaz sayfamızı tekrar yazmaya başlarken o ilk gece. Umudumuzu yeşertelim.






Ben yoktum buralarda, farkeden vardır elbet, en azından merak etmiştir. Ne oldu bu iki yakaya ait olamayan Beyaz Yakalı' ya diye. Bir kaç kez dönmek istedim de olmadı. Özlemediğimden değil, çok özledim buralarda olmayı, yazmayı, okumayı, yorum yapmayı, yorumları okumayı. Garip bir dönem yaşadığım, dünya gibi kasvet çöktü üzerime sanki. doğru kelimeyi bulamıyorum, sanırım gerek de yok aramaya. Burdayım, huzur bulduğumu yapıyorum, yazıyorum. Hayatımda yarım kalan cümleler vardı hala tamamlayamadığım, almam gereken kararlar vardı hala alamadığım, en nihayetinde hani her duygunun, yaşanılacağın üzerini örten var ya, çok işim vardı bitmeyen. Benden haber mi, yakın gözlüğü kullanmaya başladım. Meğerse görmüyormuşum bir süredir, şu anda bile gözümde. Yaş konusuna hiç girmiyorum, bilenler bilir ben yaşımı sayıların dünyasında 30 ile sabitledim yanına işaret olarak + ekledim gelecek her yıl için, kısacası 30+ benim yaşım.



Paşa' yı hatırladım, ne çok sevmiştim sokakları yuvası olan yaşamdaşımı. Ne zordur hayat onun için, bizler evlerimizde ısınırken o sokakta hem yemek, hem ısınma en çok yaşama derdinde iken. Akşamları işten döndükten sonra başlardı bizim yakınlığımız, soframıza konuk olurdu ama bizden kalanlarla. İki severdik birbirimizi, sonra bir gün o gitti. Umarım kendi isteğiyle gitmiştir, bu aralar sokaktaki tüm arkadaşlarına dilediğim gibi Paşa'm huzur içinde yaşıyorsundur umarım, sizler sizin için alınan kararları bilemeyeceksiniz hiç bir zaman ve sen her nerdeysen dikkat et kendine. Arkadaşlarına da söyle kalbi sizlerle olanlar da var dünyada, tüm sokakta yaşamak zorunda olan canlılar yaşamak sizin de hakkınız özgürce.




Kahvem biraz acı da gelse bu akşam, akşamın soğuğunda sıcak bir kahve, gelecek yeni umudu bekliyorum. İnanıyorum ki bu sene huzur bulduğum yerde daha çok zaman geçireceğim. Beyaz Yakalı' dan saygılarla, sevgilerle merhaba sayın okuyucum.




















Yorumlar

  1. Seni görmek ne güzel, hoş geldin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldim neler kaçırdım, ne güzel seni görmek. Evime gelmiş gibi. Senin çay bardağını görünce canım bir çay çekiyor, kahveyi bırakıp çay demlemeye koşuyorum :)) Gençler nasıl, hayat umarım güzel akıyordur sizin oralarda. Enerjine ihtiyacım var valla.

      Sil
  2. tekrar hoş geldiniz o zaman :)
    yeni yıl dileklerimizin gerçekleşmesi en büyük mutluluk olabilir hayatımızda..
    umarım en azından daha iyi bir yıl olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah tüm dileklerimiz gerçek olur yeni yılda.

      Sil
  3. Mrb.sizinle yeni tanışıyorum ama buralarda eski bir dostsunuz galiba:) Yeniden hoşgeldiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet buralarda çok yeni sayılmam. bir süredir aktif değildim buralarda. Hoşbuldum:)))

      Sil
  4. Hoş geldiniz. Ara ara hepimize oluyor sanırım o bosvermislik, bir bırakmak rutin yaptığımız şeyleri. Olsun yine arada selam çakın siz :)
    İyi seneler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, yaşamda öncelikle değişiyor. Bazen de sessiz kalmak istiyoruz sanırım. Umarım yeni yıl hepimize iyi gelecektir. Teşekkürler..

      Sil
  5. Uzun müddet yoktunuz galiba,hoşgeldiniz..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef. Buralarda olmak güzel, hoşbuldum.

      Sil
  6. Ne olursa olsun yeni yıl bana yeni umutlar verir. Hayatta zorluklar hep olsa da umudu yitirmek sanırım en kötüsü. Mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim size de ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut bittiğinde yaşamın da sonu diye düşünüyorum. Umutlardır bizi yaşatan. Ben de size sağlıklı, mutlu bir yıl dilerim.

      Sil
  7. Hoş geldiniz, yılbaşı ağacı harikaymış. Mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum, küçük bir farklılık insanı mutlandırmaya yetiyor. Ben yaşamdaki küçük dokunuşları seviyorum. Mutlu yıllar size de :))

      Sil
  8. pandemi ve ekonomi hepimizi bozdu ama sevindim dönmene :) hoşgeldiin ve iyi yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ardı arkası kesilmiyor zorlukların, yaşam devam ediyor. Ben de mutluyum burada olduğuma, mutlu, sağlıklı, güzel başlangıçların yılı olsun 2022. Çok teşekkürler, yorumları okumak çok güzel.

      Sil
  9. Evrendeki tüm canlılar için yaşanası ve bazı şeylerin farkedileceği bir yıl olmasını diliyorum. Siz de hoşgeldiniz, yokluğunuzu farketmez miyiz hiç? Bir evin ışıkları sönmüş gibi oldu. :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi çok sevindim, yokluğumun hissedilmesine. Küçücük de olsa bir an bırakabildiysem ne mutlu bana. Aslında bu platform tuşlara dokunuşlarla kurduğumuz bir mahalle, şehir gibi. Çok haklısınız hepimiz bu sosyal çevrede ışığı yanan birer ev misaliyiz. Yeni yılda hepimizin evlerinde ışıklar parlasın. Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  10. Merhabalar.
    Ne yalan söyleyim mest oldum yazınızı okurken. Her gelen yeni yıla misafir benzetmeniz de çok hoş olmuş. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Neden beyaz yakalı?

    Umutlar ve hayaller bizleri yaşama bağlayan olgulardır. Biz hayaller kurarız ve umutlanırız; eğer olmazsa, hemen yenileri ile olmayanların boşluklarını doldururuz. Yerleri asla boş kalmamalı onların. Aksi takdirde, yaşamanın bir anlamı kalmaz.

    Yeni yılınızı kutlar; sağlıklı, huzurlu, mutlu ve her şeyin gönlünüzce gerçekleşeceği ve yaşanacağı bir yıl dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzla beni çok mutlu ettiniz Recep Bey, teşekkür ederim. Neden Beyaz Yakalı, bir mühendis olarak iş yaşamıma beyaz yakalı olarak devam ediyorum, yaka ayrıca egenin iki yakasından geliyor. Girit mübadili bir ailenin mensubuyum. Aynı denizi paylaşan iki toplumun kültürüdür aile genlerimde olan.
      Yaşam sürdüğü sürece umut ışığı yanar. Ben de yeni yılın size sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.

      Sil
  11. Pandemiden sonra her şey batmaya başladı, kafamıza çok takmamayı başarmamız lazım. Hoş geldiniz ve iyi yıllar:)

    YanıtlaSil
  12. Bloga tekrar dönmenizi bekliyoruz Mehmet Bey...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar