Güne Anlam Katmak

Havanın karanlığında yağmur şiddetini epeyce arttırmıştı, günlerdir depremle sallanan şehirde. Mesaisini bitirmiş, iş yerinden çıkmak için hazırlanıyordu Murat. Bir yandan Selim ile sohbet ederek servise doğru yürürken sıkıntılıydı. Evden çıkarken başım çok ağrıyor baba demişti küçük kızı, aklı kalmıştı evde. Dayanamadı evi aradı, aldığı cevap canını iyice sıktı. Eve gelince bir acile gidelim dedi kapatırken telefonunu.  Son zamanlarda küçük kızlarının sık sık baş ağrısı oluyordu, bu ağrıları önceleri soğuk algınlığına yormuşlardı eşiyle. 

Acil servisteki doktor biraz endişelendirmişti detaylı bakılmalı sözleri ile, net bir teşhis koyamamış, siz yarın polikliniğe gelin demişti. Sabah işten izin alıp soluğu hastanede aldılar. Tahliller, tomografi derken saatler ilerlemişti, doktor beklesinler demiş. Niye herkes bekletiyordu, neden sonuç çıkmıyordu. En zorudur belirsizliği beklemek, zaman geçmek bilmez. Kapı önüne çıktı sigara içmek için, tiryaki de değildi aslında.. Paket falan taşımazdı, orada bekleyenlerden aldığı bir sigara ile bunaltıcı bekleme salonundan uzaklaşmak istedi o an sadece.

Uzaklaşmak istediği hastane kasvetinden eşinin seslendiğini duydu, doktor çağırıyordu. Doktorun ilk sözlerini duyduktan sonra iletişimini kesmişti zamanla ve mekanla. Belli belirsizdi artık duydukları, doktor daha derin araştırmadan, daha büyük hastaneden bahsediyordu. Henüz 3 yaşındaki kızının kanser şüphelisi olduğunu söylüyordu ve ona bölgenin büyük araştırma hastanesi Ege Üniversitesine gitmesini, hastalığın daha detaylı incelenmesi gerektiğini söylüyordu.




Hastaneden çıktıklarında eşler birbirine bakamıyorlardı, her ikisinin de hayatlarında o ana kadarki en kötü anlar yaşanıyordu. Tedavi uzun demişti doktor, kimseleri yoktu yakındaki büyük şehirde, üstelik elde avuçta da yoktu. Gözlerinden sakındıklarına konduramıyorlardı, niye biz diye düşünüyorlardı. Oysa onlar da bu yazıyı okuyan herkesin başına gelme olasılığına sahipti, son bir saate kadar.

Ben hiç tanışmadım Murat ve eşi ile, hiç görmedim küçük kızlarını sayın okuyucu. Onlar benzer kaderi paylaşan ailelerden sadece biri. Oğlumun bebeklik yıllarında, doktorumuz lösemiden şüphelenerek testler yaptırmıştı, sonucu beklemenin zorluğunu iyi biliyorum. Yıllar önce teyzemin kızı geldi memleketten. Komşumun kızı onkoloji servisinde yatıyor beni götürür müsün dediğinde ilk kez yüzleştim bu hastalıkla. Dikkatli arkadaşlarım bilirler yazılarımdan, ben çocuklara hiç kıyamam, bu dünyadaki en zayıf noktamdır çocuklar. İlk gittiğimde çok kalamadım, o koridorlar beni boğdu adeta, duygularımın dışa yansımasına engel olamayacağımı anladığımda kendimi dışarı attım. Elimden geldiğince destek olmaya çalıştım yıllar boyunca, çoğu zamanda farkındalığımı kaybettim günlük hayatın suni gündeminde. 

Bir gece yine olasılık hesaplarının zorladığı bir şekilde yürüyememenin ne olduğunu kendi bedenimde hissettim. Niye ben sorusunu sordum, tıpkı Murat ve eşinin sorduğu gibi. Sonra bir iki kez daha sordum bu soruyu, eminim sizler de soruyorsunuz niye ben diye bir çok farklı zorlukla karşılaştığınızda. . Sayın okuyucu bu soruyu size daha farklı soruyorum, yarın sizin olmamanızın garantisi var mı? Bugünün henüz olasılık talihlileri yani ben, sen, o, sizler, yarın aynı olasılığın bu kez şanssızları olabiliriz.

Biliyor musunuz dün şubat ayının 15. günüydü. Yani "Çocukluk Çağı Kanser Günü"  Farkında olalım, küçücük de olsa farklılık yaratalım güne dair küçüklerimize. Umut ışığının küçük pırıltıları olalım ve onların tedavi sürecinde küçük bir gülümseme anı yaşatalım onlara. Tedavi süreçlerinde moral olalım, minik ellerinden tutalım onlar yaşama tutunmaya çalışırken.




Bundan bir kaç gün önce işyerimin düzenlediği bir akşam yemeğinde, arkadaşlarımdan birinin için için ağladığını gördüm, gözleri kızarmıştı. Bizimle bir konuyu paylaşmak istediğini söyleyip söze başladı. Ege Üniversitesi Onkoloji Servisindeki çocuklarımızı ziyaretini anlattı. Ailelerin maddi zorluklarından, çocuklarımızın hediyelere verdikleri mutluluk tepkilerini anlattı. Fotoğrafları, videoları bende var, ancak ailelerden izin alma ihtimalim olmadığı için burada paylaşamıyorum. Keşke paylaşabilseydim de o mutluluklarını görebilseydiniz. Özellikle ameliyattan yeni çıkmış ve çıktığından beri tepki vermeyen yavrumun, gelen ziyaretçilerinin getirdiği küçük mutluluğa verdiği tepkiyi görseydiniz dayanamazdınız. Yavrularım küçücük bedenleriyle yaşama tutunuyorlar. Yaşamın gündemi o kadar oyalıyor ki bizleri, zamanın yokluğundan ve stresten şikayet edip hemen yanımızda yaşananlardan soyutlanabiliyoruz. Sayın okuyucum, hepimizin olduğu şehirlerde aynı mücadeleyi veren çocuklarımız ve aileleri var. Küçük mutlulukları yaşatmak elimizde diyorum. Günlük koşuşturmaya bir küçük ara verip, hem kendimizin hem de onların gününe anlam katalım. 

Kahvemi yudumlarken çevremdeki güzel insanların, çalışma arkadaşlarımın ve iş yerimin farkındalığı geleceğe dair umudumu tazeliyor. Sağlıklı ve mutlu çocuklar geleceğimizi kuracaktır.




Görsel ve video sosyal medyadan alıntıdır.

Yorumlar

  1. Bir an okumaya baişayınca eyvah dedim, sonra oh çektim rahatladım. Allah hasta olan herkese şafi ismi ile şifa versin. Hele çocuklara hiç kıyılamıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah, Allah nerde varsa şifasını versin. Çocuklar o kadar masum ki..

      Sil
  2. Söz konusu hastalık çığ misali büyüyor. Konuyla ilgili farkındalık şart. 15 Şubat'ın Çocukluk Çağı Kanser Günü olduğunu sizden öğrendim. Etkileyici bir yazı eşliğinde günün anlamını kendimizi sorgulatarak çoğaltmışsınız. Gelecepe dair umutlarımızın hep taze olması dileğiyle, sağlıklı günler, teşekkürler Mehmet Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hastalık artıyor, belki de farkındalığımız arttığı için daha çok hissediyoruz. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Lösemi ,veya kanser olanlarla hiç tanışmadım yada karşılaşmadım. Ama umutların tükendiği yerde ufacık bir mutluluğun umud tohumunun yeşereceği ihtimalini yükseltir.
    Allah yardımcıları olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam içinde insana dair her şey var. Bazen karşılaşmamız çok acı neticeler veriyor bu toplumsal gerçeklerle. Amin inşallah, tüm tedavi olanlar sağlıklarına kavuşurlar. Teşekkürler..

      Sil
  4. Çokkkkk dokunaklı bir yazı olmuş. Çocuklarımız göz bebeklerimiz. Allah ne onları ne de anne babaları zor sınavlarla sınamasın inşallah. Hasta ve hasta yakınları için hepimizin elinden gelen bir şeyler olmalı muhakkak. Bu konuda daha duyarlı olabileceğimizi ümid ediyorum Teşekkür ederiz bu çok anlamlı paylaşımınız için 🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkındalığı artırmak başlangıçtır, elbette küçük girişimlerle büyük farklar yaratabiliriz. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  5. uzun zamandır yapabiceğim bir bağış varsa eğer sadece lösev e yapıyorum sırf bu yüzden çorbalarında benim de tuzum olsun diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir düşünce Sevim, maddi ya da manevi küçücük bir farkındalık zaten zor olan yaşamlarda farklılıklar yaratacaktır.

      Sil
  6. Rabbim sağlık afiyet versin gerisi hallolur geçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, her şeyin başı sağlık. Çok teşekkürler..

      Sil
  7. Niye ben dediğimde kendime niye ben olmayayım ki diye cevap veriyorum. Güzel bir farkındalık yazısı olmul, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli bu soruyu sorabilmek ve cevabını verebilmek kendine. Bugün bu zor günleri yaşayanlar, geçmişlerinde belki de bu soruyu sormayanlardı. Yaşamda herkesin eşit şansları, fırsatları ve olumsuzlukları yaşama ihtimali var ve yazıkki başımıza gelenler her zaman bizim tercihimiz değil. Teşekkürler..

      Sil
  8. Herşey her zaman yolunda gidecekmiş gibi davranıyoruz. Dediğin gibi her an birimizin kapısı çalınabilir... Çığ gibi büyüyor bu illet...
    Dediğin gibi küçük bir mutluluk için 5 dk olsun ayırabiliriz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef biz yeterince farkedemeden sinsice geliyor yakınlarımıza. En azından küçük yavrularımıza hayatlarımızdan küçücük de olsa anlar ayırabiliriz. Belki hastalığı yok edemeyiz ama onu yenecek morali verebilir, onları gülümsetebiliriz.

      Sil
  9. Son yıllarda çoksınandığımız bir konu. İnsanoğlu kendi elleriyle kendi sağlığını yok ediyor ve tekil bizler bir şey yapamıyoruz hastalığın kökünün kesilmesi için. Çok zor bir hastalık, nereye baksam karşımda.... Lösev bu konuda ilk tercih gibi görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkındalıkla, zor yaşamlara az da olsa neşe katabilir, moral verebiliriz. Sevginin gücü direnme gücü verecektir küçük bedenlere, yavrularımıza. Lösev başta olmak üzere destek sağlayanlar için tuz biber koyabiliriz . Maddi yardımdan da öncesi bu hastalık gerçeğini görmeliyiz ve çevremizin farkındalığını artırmalıyız. Yorum ve katkınız için teşekkürler..

      Sil
  10. Lenf kanserini yenen eşim var. Neler çektiğimizi bir tanrı bir de biz biliriz sevgili dostum. Konu çocuk olunca çok hırpalandım. Çok üzüldüm.
    Derdimizin büyüklüğüne serzenirken bir kat daha acılara maruz kalan insanlara şahit olunca nasıl şükrettim anlatamam. Hayat zalim, istediğine az veriyor, istediğinden çokça alıyor. Olabilecek her acıya hazırlıklı olma ümidiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok geçmiş olsun, kolay bir süreç olmadığını biliyorum. Hayat her zaman adil değil, zor bir süreçte gülümseten bir an yaratabilmenin, fedakar mücadeleye küçücük bir destek olabilmenin düşüncesi bile çok güzel. Bazen insan düşebiliyor ve onu kaldıracak bir ele ihtiyaç duyuyor, bazen de hiç tanımadığı bir insandan gelmesini bekliyor insan. Yorum ve katkın için teşekkürler, Allah bir daha aynı acılarla sınamasın sizi.

      Sil
  11. Oyle... Ve malesef yasadigimiz cevre, yedigimiz urunlerin dogalliktan uzak olmasi sartlari da cok etkili kanser hastaligi olusumunda, sadece genetik degil yani. Bu nedenle bana gelmez bencilliginden uzaklasip, maddi ve manevi yardimlarda bulunmaya calismak lazim. Ziyaret fikri cidden cok guzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve katkınız için çok teşekkür ederim. Doğallıktan uzaklaştıkça, maalesef edüstri toplumunun çıktısı olarak başta beslenme olmak üzere sağlıksız yaşam tarzlarını benimsiyoruz.

      Sil
  12. Maalesef sürekli artıyor hastalıklar. Çocuklara bulaşınca da daha bir hazin oluyor. Allah cümle hastalara şifa nasip eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef insanoğlu teknolojisini geliştirse de hastalıklar da artmaya devam ediyor. Amin inşallah, her hasta şifaya kavuşsun. Teşekkürler..

      Sil
  13. çocuk, çocuklarımız akıldan geçtiği anda bir cız ediyor insanın içi. Keşke tüm yetişkinler çocuklara aynı gözle bakabilseler de hiç olmazsa bilerek zararlar vermekten ellerini çekseler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar bizim geleceğimizdir, onlara bir zarar gelmesi fikri bile sarsıyor. Katkınız için teşekkürler..

      Sil
  14. Sağlık bize verilmiş en büyük nimet. Hayatta 3 şeyi zamanında kıymetini bilmek lazım birincisi ölmeden hayatın, ikincisi hastalanmadan önce sağlığın, nihayet ihtiyarlamadan gençliğin...çocuklarımız ise en yumuşak noktamız. Allahtan şifa arayan herkese en kısa sürede vermesini diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel anlatmışsınız, kıymetini zamanında bilemediklerimiz arkalarından özlemle baktıklarımız oluyor iş işten geçtikten sonra. Güzel yorumunuz ve katkınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. Nefis bir yazı olmuş Mehmet. Kalbim burkularak, incinerek okudum. O koridorları 8 sene yaşamış birisi olarak diyeceğim o ki Allah düşmanıma vermesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar zor olduğumu anladığımı söylesem bile senin yaşadıklarını anlayabilmem mümkün değil. Allah düşmanlarımıza bile vermesin diyorum ben de.

      Sil
  16. Çok eskiden kanseri ileri yaş hastalığı bilirdim. İlletin vurduğu yaş grubu gittikçe geriye çekilip çocukları daha çok vurmaya başladı.. Dediğiniz gibi hastaneler uzağımızda değil ve yılın her zamanı servislere uğramak mümkün. Tüm hasta olanlara acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yakalanma yaşı giderek düşüyor. İnşallah tüm hastlar bir an önce sağlıklarına kavuşurlar. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  17. Biz danışmanlar da bu tür sosyal projelerde olmalıyız.Ben daha çok yetişkin ve yaşlı grubuyla çalışıyorum ama çocuklarla ve kanserle ilgili bir sosyal sorumluluk projesi gelirse seve içinde yer alırım.Teşekkürler bu farkındalık yazısı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ve anlamlı işler yapıyorsunuz. Yüreğinize, emeğinize sağlık. İnşallah bu konuda bir proje gelir ve eminim yine siz fark yaratırsınız. Teşekkür ederim katkınız için.

      Sil
  18. özellikle içinde bulunduğumuz günlerde daha fazla hissedilen bir duygu "her şeye rağmen yaşamak güzel". Kaleminize, yüreğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam çok güzel, yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar