Giden Yılın Ardından

Geçmiş yapraklarda yerini alacak bir yılın daha son günlerini yaşıyoruz, bu günlerde yaşanan her günün, her anın başına son kelimesini ekliyoruz. Madem sonlarla geçen bir hafta yaşıyoruz, bu yılın son pazarının kahve keyfini yaşayalım.  Aslında yeni bir on yılı karşılamaya hazırlanıyoruz. Bir çoğumuz yeni bir bin yılın başlangıcını gördüğü için bu on yıl gerçeği bir o kadar anlamsızlaşıyor. Neler yaptık sayın okuyucu, geçen bir yılda. Yeni bir yıl yepyeni umutların yeşerdiği bembeyaz sayfa değil midir, geriye dönüp geçen günlerimizi temize çektik mi? Geçen yıl bembeyaz sayfalara el yazımızla neler yazdık?

Sevindik, mutlu anlarımız oldu. Bir bebeğin haberiyle zıpladık, ya da bir evliliğin başlangıcına şahitlik yaptık. Ne güzeldir değil mi yakınlarımızın mutluluk haberini almak. Doğduğu gün çok mutlu olduğumuzun büyüdüğünü görmek, mutluluğuna tanıklık etmek, duygulandırır bizi. Arkadaşlıkların sıcaklığını yaşadık dost meclislerinde. Bazen bir evde, bazen bir yemekte. Sevdiğimiz bir müzikte dans ettik, ya da hayallere daldık. Geçmişe gittik belki, yarım kalan bir anın eksiklğini yıllar sonra tamamladık, arka fondaki müziğin sözleriyle. Müziğin sesini açma isteğini yaşadınız mı çalan bir parçada, yılın geride bıraktığımız günlerindeki herhangi bir anında. Yaşadınızsa bu anı, hatta açtıysanız müziğin sesini, heyecanı çoskuyu hissettiniz demektir bu gitmeye hazırlanan yılda da. Belki de kalkıp oynadınız, ya da oynamak istediniz de çekindiniz hatta utandınız bulunduğunuz ortamda. Öne çıkmayı sevmiyorsunuz belki de, farkedilmekten hoşlanmıyorsunuz belki. 

Belki de terfi ettiniz bu yıl, ya da çok zor bir senenin ardından, istediği bölümü kazandı canınızdan çok sevdiğiniz. Onun sevinciyle mutlu oldunuz, gözleriniz gururla yaşlandı. Çekindiniz gözyaşınızdan, görülmeden sildiniz. Belki de kavuştunuz bu yıl az gördüklerinizle. Ya siz döndünüz gözyaşıyla ayrıldığınız yurdunuza, ya da misafir oldu yakınınız o uzak diyardaki evinize. Havaalanına gittiniz heyecanla karşılamaya, sarıldınız mutlulukla. Hatta çığlıkla karşılamak istediniz de çekindiniz, sadece sıkıca sarıldınız bir daha bırakmamak istercesine. Bu yıl da geçmiş yıllardaki gibi sevdikleriniz için yemek hazırladınız mı özenerek, sevginizi vererek. Onları izlediniz mi ilk tadarken hissettiklerini anlamak için merakla ve gururla. Çekindiniz soramadınız belki de nasıl bulduklarını, beğenip beğenmediklerini. Ya geçip giden günlerde hediye aldınız mı sevdiklerinize, hatta kendinize. Sürpriz yapmaktan çekindiniz mi? Ya size sürpriz yapılmasını beklediniz mi bu yıl, hayalkırıklığından korkarak. Yoksa hayalkırıklığı yaşamamak için hayal kuramayanlardan mısınız?




İzlediğiniz bir filmi, dinlediğiniz bir şarkıyı, okuduğunuz bir kitabı sevdiğinizle paylaştınız mı bu yıl sayın okuyucu? Yoksa o beğenmez diye söylemekten çekindiniz mi? Sevdiklerimizle uzun uzun konuştunuz mu, daha da önemlisi dinlediniz mi onları geçen giden yılda. Biliyor muyuz yaşadıkları çelişkileri, dalgalanmalarını yaşama dair. Anlayabildik mi onları, yoksa çekindik mi gerçekleri öğrenmeye, ne de olsa bilmeden, anlıyormuş gibi yapıp yaşamak daha kolay değil mi? Duygularınızı dışa vururken ne kadar doğaldınız bu yıl, ne kadarını bastırdınız hissettiklerinizin. Niye çekiniriz ki, mutluluğumuzu, çoskumuzu göstermekten. Mutluluğu, sevgiyi yaşamaktan , bunu göstermekten korkmayalım, çekinmeyelim. Sevgiyi doyasıya yaşayalım gelecek yılda sayın okuyucu. 

Üzüldük, mutluluk kadar hayatın içindeki duygudur üzülmek. Yaşam çemberinde dünyada geçen günlerini artık artıramayacak yakınlarımızın arkasından gözyaşlarımızı akıttık geçen yılda. Yine çekindik belki de dışa vurmaya, içimize attık. Sevdiğimiz bir arkadaşımızın işten ayrılışında yaşadık burukluğu, kötü bir filmde yitirdik belki değerli zamanımızı. Ya da çok özendiğimiz bir yemeği yaktık, kim bilir. Gelmedi belki de beklediğimiz, uzak diyarlardan. Geçmişte yaşattıklarından dolayı müziğin sesini kıstık, belki de ağlattı sözleri bizi. Hiç istemediğimiz halde yaşam içinde oynanan bir oyunun figüranı olduk, mutsuzluk girdabından kurtulamıyoruz belki. Daha da kötüsü kendi hayatımızdaki kontrolü geçici olarak kaybettik, uğurlamaya hazırlandığımız yılın akan günlerinde. Tüm bu yaşanmışlıklar içinde hayatımızı temize çekmek için yeni bir yıl geliyor, yepyeni umutlarla. 

Bir yıl yaşanması gerektiği gibi yaşandı benim için. Sevindim, üzüldüm, başardım, başaramadım, güldüm, ağladım, okudum, izledim, dinledim, yazdım, çalıştım, dinlendim, gezdim. Yaşama dair ne varsa hepsini yaşadım geçen günlerde. Her şeye rağmen gelenin heyecanını, gidenin hüznünü yaşıyorum. Gelecek yıldan tüm insanlık için sevgi diliyorum. Sevgi dilini kullanan bireyler yetiştikçe dünya daha yaşanılır bir yer olacaktır. 

Yılın son pazarının bu soğuk gününde kahvemi içerken, geçmişten gelen notalarla geçmiş günlerimi temize çekiyorum. En çok da umut ediyorum. Sizi seviyorum sayın okuyucu, mutluluğunu yaşamaktan asla çekinmeyin ve her sabah umudunuzu yeşertin.



Yorumlar

  1. Biten 2019 a el sallıyoruz 2020 yi kucaklamaya hazırız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım, 2020 yılı da bize sevgiyle geliyordur.

      Sil
  2. İnsana dair yaşanan olayları ve duyguları çok güzel ifade etmişsiniz. Yeni yılınız kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Sizin de gelen yılınız mutlulukla gelsin.

      Sil
  3. İnsanın hep yeni bir şeye başlamaya, geçmişteki olumsuzluları geride bırakma gücünü kazanmaya ihtiyacı var gibi. O yüzden yeni yıla girmek çoğu kişiyi ruhen de yeniliyor. Belki bir sayı değişimi gibi ama inanç her şeydir. İnanıp güzel şeylerin olmasını istersek, çevremize de güzellikler saçarsak daha mutlu bir hayat yaşarız. Yeni yılınız kutlu olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni başlangıçlar tazeliyor insanoğlunu, olumsuzlukları dünde bırakmak isteği yaradılıştan geliyor olmalı. Mutluluk ve sevgi getirsin yeni yıl, yaşayacağımız olumsuzlukları hızlıca atlatabilme gücü versin hepimize..

      Sil
  4. İyisi ile kötüsü ile yaşadığımız 2019'u uğurlarken, yeni yılı her şeye rağmen umutla karşılamak gerektiğini düşünenlerdenim ben de . Güzel hatırlatmalar içeren yazınız için teşekkürler. Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve katkınız için teşekkür ederim. Sizin de gelen yılınız kutlu olsun.

      Sil
  5. ve saygı diliyorum ben de. farklı olana, biz gibi düşünmeyene saygı. umutların hep yeşerdiği bi yıl olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle saygı dili elbette, saygı olmazsa diğer duyguların yaşanması ve yaşatılması mümkün değil zaten. Umut ve mutluluk dolu bir yıl diliyorum

      Sil
  6. 2019 pek iyi geçti diyemiyorum ama yeni yıl için umutluyum. Güzelliklerle gelsin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2020 güzelliklerle gelsin o halde. Bu yılın geçen yıldan çok çok iyi geçmesini dilerim sizin için.

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Size de yeni yıl sağlık ve mutluluk getirsin.

      Sil
  8. Şimdiden iyi yıllar, herşey dilediğiniz gibi olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yılda her şey gönlünüzce olsun, mutlu yıllar..

      Sil
  9. Sevgi dilinin çoğalması dileğiyle diyelim o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, sevgi dilini çocuklarımızı yetiştirirken onlara öğretmeliyiz ki toplumun kültürü gelişsin. Teşekkürler..

      Sil
  10. 2020 daha çok umutlandığımız, daha çok yazdığımız, okuduğumuz, farkındalık yaşadığımız ve iyiniyetlerimizi çoğalttığımız bir yıl olsun. :) Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dilekler, her birine tüm kalbimle katılıyorum. Güzel yorum ve katkınız için teşekkür ederim.

      Sil
  11. Güzel bir eki yeni yıl yazısı olmuş, emeğinize sağlı. Nice yıllar diliyorum sağlıklı ve mutlu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yeni yıl size mutluluk getirsin.

      Sil
  12. Günahıyla sevabıyla 2019 da gidiyor.
    Umutlarımız 2020’de hep taze olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel, sevginin dilinin hakim olduğu bir yıl olsun. Teşekkürler..

      Sil
  13. Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun. Sevgilerle.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler. Yeni yıl size de mutlulukla bezenmiş huzur dolu günler getirsin.

      Sil
  14. Sevgi dili kullanmak, ne kadar degerli; ah bir o kadat da zor... Cok guzel yazilariniz, ozenli, duygulu... Ben eski bir blogger'dim, tekrar dondum blog sayfalarina; guzel bloglar eklenmis okumayali sizinki de bunlardan biri, tesekkurler! Ve iyi yillar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli, bir o kadar da önemli geleceğimiz için. İyi ki dönmüşsünüz, ben de keyifle yazılarınızı okuyacağıma eminim. Güzel sözleriniz için çok teşekkürler. Mutlu bir yıl olsun 2020.

      Sil
  15. Böyle okuyunca hakikaten çabucak geçti diye hayıflandığımız koca bir yılda neler neler yaşayıp hafızanın bir köşesine atıveriyoruz değil mi? Hep geleceğe bakarken yaşadığımız anları , anıları,iyisiyle kötüsüyle arada hatırlamakta fayda var. Yeni yıl umduğumuz ya da ummadığımız şeklde geçecek olsa da her şekilde güzel.Çünkü yaşamak güzel. Mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam çok hızlı akıyor ve dünyada biriktirdiğimiz günleri çoğaltıyor. Günler biriktikçe insan geriye dönüp bakma, anma ihtiyacı hissediyor. Çok şükür ki hatırladıklarımız genellikle güzellikler oluyor. Gelen yıl da akması gerektiği gibi tüm duyguları barındırarak akıp gidecek. Yaşam her haliyle güzel, mutlulukları yaşayalım gelen yılda. Teşekkürler..

      Sil
  16. Bugün tüm tv kanallarında aynı şekilde bir yıl boyunca yaşanan olayları bize hatırlatıyor. Bir de bize özel olaylar var elbette. Genel veya özel olsun tüm yaşananları; iyi veya kötü ne fazla üzülmemiz ne de fazla sevinmemiz gerekmediğini artık öğrendim. Biz iyi şeyler için elimizden geleni yapalım yeter. Gerisi kader, kısmet. Biz iyi düşünelim, iyi şeyler olur. İyi seneler diliyorum. Esen kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben geriye dönüp yaşananları izlemeyi seviyorum. Kendi yaşamımda da muhasebesini yapıyorum yıl sonlarında geçen günlerin, hatırladığım kadarıyla artık. Ben de size iyi yıllar diliyorum, çok teşekkürler..

      Sil
  17. "Sevgi dilini kullanan bireyler yetiştikçe dünya daha yaşanılır bir yer olacaktır. " İşte şu cümlenin hakkını bi verebilsek ah ahh...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kşeke, o cümlenin hakkını verecek nesiller yetiştirmek büyük ölçüde elimizde. Yetişen bireylere saygı, sevgi ve özgüven aşılayalım. Teşekkürler..

      Sil
  18. eveeeet temize çekelim, yazdığın hayat kesitlerini neşeyle yaşayalıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tertemiz bir başlangıcımız olsun yeni yıla dair. Tekrar tekrar yazıp dolduralım boş sayfaları sevgi ile, ümit ile. Teşekkürler..

      Sil
  19. biz okuyucular da seni seviyoruz beyaz yakalı ;) Eşinizle, çocuğunuzla ve tüm ailenizle, sevdiklerinizle nice musmutlu yıllarınız olsun! Bu arada cümleleri kuruş stilinize bayılıyorum! Yeni yılda daha çok yazın daha çok okuyalım!
    Mermaid'den çokca sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum, çok mutlu oldum güzel sözlerinize. Hepimiz için yeni yıl güzellikler getirsin beraberinde. İnşallah bu yıl biraz daha fazla içerik girebilirim. Teşekkürler, sevgiler..

      Sil
  20. Ne güzel bir yazi olmus. Yeni yiliniz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni mutlu etti, güzel bir yıl olsun 2020.

      Sil
  21. umudun yeşerdiği bir yıl olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, ne zaman düşsek tazelenen umutlarımızla kalkalım bu yıl. teşekkürler..

      Sil
  22. Her şey güzel olsun..Herkes için..Ama dünya bunu karşılayacak bir yer değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah değişir dünya, biz bunun için emek vermekten vazgeçmemeliyiz. Vazgeçersek tam da onların istediği gibi olur ve kaybetmek kaçınılmaz olur.

      Sil
  23. Yazıyı okuyunca, Tv'de /standlarda psikoloji hocalarının konuşmalarını dinledim sanki..Tam bir psikolog gibi ders verme niteliğinde olmuş,farklı bakış açınız iyiye güzele yönelik. 🙂Yeni yılınız kutlu olsun..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldürdünüz beni, çok yaşayın. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sizin de yeni yılınız kutlu olsun.

      Sil
  24. Ne de güzel aktarmışsınız duygularımızı. Dediğiniz gibi sevgi dilini kullanmalıyız her ortamda, her yerde, herkesle. Her şey gönlünüzce olsun inşallah .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgi dilinden uzaklaşanların cehenneme çevirdiği dünyayı tekrar güzelleştirmek için elimizden geleni yapmalıyız.

      Sil
  25. Her şeyi yazmışsınız ;
    Emeğinize sağlık.
    2020 herkese kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, 2020 mutluluklar getirsin size.

      Sil
  26. "Mutluluğu, sevgiyi yaşamaktan , bunu göstermekten korkmayalım, çekinmeyelim." Ne kadar da doğru, ben de yeni yılda böyle yapmamız gerektiğini düşünüyorum.
    Umut hep olmalı hayatımızda ..Mutlu seneler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense sevgiyi saklıyoruz da iş nefrete gelince abartılı bir şekilde gözler önüne seriyoruz. Umut eksilmesin, mutlu bir yıl olsun 2020. Teşekkürler..

      Sil
  27. Çıkar ve menfaat üzerine bir dünya oluştu keza ilişkiler de bu doğrultuda gidiyor.Hep bir umut besliyoruz her şey iyi olur mu düelir mi diye ama her geçen gün umutlar biraz daha azalıyor gibi ama biz umudumuzu yitirmeyelim diyoruz 2020 hepimiz için güzellikler getirsin diliyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanoğlu yaşadığı ortamı bozmak konusunda ne kadar maharetli. Umudumuzu yitirirsek kaybediriz. 2020 mutluluk, güzellik getirsin.

      Sil
  28. Mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim. Benim kişisel hayatımda fena geçmedi. Dünya ve ülkemiz malum karmakarışık bunlar da tabii insanı etkiliyor ister istemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutlu bir yıl dilerim, 2020 yılı daha da güzellikleri barındırsın yaşamlarımızda. Geriye dönüp baktığımızda gülerek analım çift 20 li yılı. İnsanoğlu yaşamı içinden çıkılmaz hale getirmek için çok çalışıyor maalesef.

      Sil
  29. Ellerinize sağlık, gerçekten güzel bir yazı olmuş okurken içimden "ah bunu yaptım, aa bunu yapmadım" diye kontrol ettim :') Sanırım ben de acısıyla tatlısıyla güzel bir yıl geçirdim, umarım 2020 herkes için çok çok daha iyi geçer, mutlu yıllar!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hepimizin çoğu zaman da farketmeden yaşadığı benzer duygu halleri, benzer ortamlar var. Tüm yıllar acısıyla, tatlısıyla güzel değil midir zaten. Tezatları olmadan asıllar ne kadar güzel olabilir. Teşekkürler...

      Sil
  30. Sizin de gayet güzel ifade ettiğiniz gibi, yıllar yılları kovalıyor bu şekilde. İyisiyle kötüsüyle.
    2020'de en başta sağlık olsun. Her şeyin başı o çünkü. Dünya iyilikle kuşansın.
    2020 size mutluluk ve güzellikler getirsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerinize katılıyorum, verdiğiniz katkı için teşekkür ederim.

      Sil
  31. Geçmişi temize çekip,deneyimlerden ders çıkarıp ilerlemeye çalışıyoruz işte.Hayat da zaten böyle bir şey sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hayatın temiz sayfalara yazmakla ve yazılanları silmekle geçtiğini düşünüyorum.

      Sil
  32. Musmutlu, huzurlu yılların olsun ailenle birlikte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, senin de musmutlu bir yılın olsun. Her şey gönlünce gelişsin, senden güzel ,içerikler okumaya devam edelim.

      Sil
  33. 2020'ye biraz sert girdik fakat, dönüşüme katkı olsun, güzelliklere yol olsun yeni yıl. Umut ve sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen sert girmek, daha sakin devam edecek olmanın ön koşuludur. Daha iyi olmasını temenni edelim. Teşekkür ederim.

      Sil
  34. 2020 yılı 2019 yılında daha verimli daha mutlu geçsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, hepimiz için güzel bir yıl olur 2020.

      Sil
  35. Geçen yılın muhasebesini yapmadan yeni bir yıla geçiş yapanlardanım. Aslında davranış kalıpları o kadar belirgin ki hayatı neden zorlaştırıyoruz kısmını ben de anlamam. Yinede sevgiyle birçok engelin aşılacağına inancım tam. Sevgiyle kalalım o halde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatı zorlaştırmanın değerli bir davranış şekli olduğunu ve daha çok önemsendiğini düşünen insan sayısı çok fazla. Oysa yaşamın denklemlerini çözmek bu kadar zor değil. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar