Şehrin Güneşli Halleri

Yazın güneşini gösterdiği çok güzel bir hafta sonu yaşıyoruz. Güneşin gülen yüzü insanların  ifadelerine yansımış. Güneşe ne kadar ihtiyaç duyduğumu anladım. Toplumsal gerginlik her birey gibi beni de çok olumsuz etkiliyor, her ne kadar insanların birbirine daha saygılı olduğu bie şehirde yaşasam da.

Bir çok kez ifade ettiğim gibi beni yazı, güneşi, denizi ve huzuru seviyorum. Rengim aynı şehrimin rengi gibi mavi benim. Bir cafede oturmuş, insanları gözlemliyorum, tabii ki kahvemle. Genel olarak insanlar tüm kalabalık ve gürültüye rağmen keyifliler. Son yıllarda ülkemde hazır kahve alışkanlığı artı. Bunun için kuyruk beklemek bizi rahatsız etmiyor. Beni bnu ortamda en çok mutlu eden insanların sohbet etmesi. Telefonları ile meşgul olanlar oldukça az, insanlar birbirlerini dinliyor, sohbet ediyorlar ve gülüyorlar. 

Dünyada geçirdiği gün sayısı azımsanmayacak çok olan bir amcamız gazete okuyor dikkatlice. En çok da kıyafetindeki özen dikkatimi çekti. Mavi gömleğinin üzerine giydiği açık pembe tonlarındaki çeket ak saçlarına çok yakışmış. Gömleğinin ütüsünden titiz bir insan olduğu anlaşılıyor. Arada bir gazeteden kaldırıp çevresine bakıyor, yüz ifadesinde sıkıntı yok, belli ki keyif alıyor. 

Hemen yanındaki masa kalabalık bir arkadaş grubunun olduğu masa, yaşları orta yaş tabirine uygun. Ya iş arkadaşı ya da okul arkadaşı olmalılar. Keyifli sohbetleri dikkat çekici. Sanırım geçmişe yönelik çok ortak paydaları var. Konular birbirini açtıkça gülümsemeleri kahkahaya dönüyor. Bir an arkadaşlarımı düşündüm, uzun süredir eski arkadaşlarımla bir araya gelmiyorum, özlediğimi hissettim. Sanırım konuşup rahatlamaya ihtiyacım var.  Yaşanmışlıkların üzerinden geçip, yepyeni başlangıçlara ihtiyacım var. İnsanın dünyadaki gün sayısını arttıkça eskiye özlemi artıyor. Tanrı dağına yürüme vaktine hızla yol alırken yaşam geriye doğru akmak istiyor.

Yaşamnın tazeliğinde bir bebek geldi az ilerdeki masaya. Öğrenecek ne çok duygusu var, deneyimlemek için ne çok zamanı. Çevresine bakıyor ağzında pembe emziği, her uyarana uzun uzun bakışı var. Hayat hep öğrenmek değil midir zaten, adına tecrübe dediğimiz yaşanmışlıklarımız öğrendiklerimizin hayata dökülmüşlüğü değil de nedir. Ailesinin ilgi odağı,, bundan çok da şikayetçi değil, yeni öğrendiği alkışı yapıyor mutlulukla. Şu an onun için alkışlamaya değecek bir ömür diliyorum. Aslında hepimizin yaşamı kendi özelimizde alkışlanmaya değer bazen kabul etmesek de.

Bir çifte gözüm takılıyor. Sanırım ilk çıkışları. Her ikisi de çok heyecanlı. Hatta yeni cafelerin daha çok müşteri çekme endişesiyle yan yana koydukları masalar yüzünden çok yakınız, mecburen bazı sözcükleri duyuyorum. Çok tatlılar, yakışmışlar birbirine. İkisi de biraz mahçup, hani üniversite yıllarının çalışkan öğrencileri vardır ya, birbirlerinden hoşlanırlar da biraz çekinip zor açılırlar, o tarzdan bu ikisi. Eşimle geçmişteki halimize benzettim, biz de okul yıllarının güzel başlayan birlikteliğiyiz sonu mutlulukla kurgulanan. Sizden aynı hikaye çıkar mı bilmem ama şu an birbirinize yakışıyorsunuz.

Genç kızlar, genç erkekler yaşları kaç olursa olsun yürekleri genç bireyler gülmek hepimize yakışıyor. Sevgi dolu günlerin geleceğini teşkil etmek hepimizin görevi. Kin, kibir ve nefret gibi duyguları bir yana bırakıp sevgiyi yeşertelim. Gülüşümüze güneşi sığdıralım derim, kahvenin kırk yıllık hatırını yudumlarken. 



Yorumlar

  1. Çiftlere dair gözlemlemen çok naifti... İnsan evlilik öncesine gidiyor, di mi? O heyecanlı buluşmalar, korkularak içilen çaylar, ne söyleyeceğini bilemeyenlerin endişesi... Bambaşkaydı! Darısı isteyen hepsinin başına olsun siz de çok mutlu olun inşallah arkadaşım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım, ne güzel dir yaşanan sevginin, heyecanın ruh halleri. Mutluluk her daim bizimle olsun, sevgilerimizi büyütelim.

      Sil
  2. Ahhh ne güzel izlenimler arka masada da ben oturuyordum sanki.
    Herşeye inat sohbetle anlamlandırmak hayatı
    Ve kırk yıllık hatırları ve hatıraları bir bir anımsamak
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye olmasın, şehirler mekanlar değişir ama masalarda yaşananlar değişmez değil mi? Sevgi, huzur hiç eksik olmasın hayatlarımızdan. Sevgiyle..

      Sil
  3. Şu baştan sona anlattığınız kafedeki gibi olsa tüm ülke dedim, huzura o kadar ihtiyacımız var ki, 60'lı yıllar, 70'li yıllar ülke işte o kafedeki gibiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonrasını ben de hatırlıyorum, 80 lerin başında kaybetmeye başladığımız sevgi toplumunu ve huzuru geri kazanmalıyız. Bunu ancak inanarak, güvenerek en çok da severek yapabiliriz. Her karanlık aydınlanır. Teşekkürler..

      Sil
  4. Okurken çok keyif aldım, yaşarken aldığınız keyif kaleminize yansımış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu hissettirdiğime çok mutlu oldum, teşekkürler..

      Sil
  5. Hafta sonu İzmir yapıp geldik ailece. Ne keyifliydi herkes her yer Ankara ya bakarak. Buralarda iş koşturması, stres, sisli puslu havanında etkisiyle insanların ruhunda daha karanlık bir etki bırakıyor. İster istemez güneş ve deniz, ne derdiniz olursa olsun olumlu yönde etkiliyor insanı. Bunu bu 2 günde gözlemleyip gelmiştim ki sizin yazınızı okudum. Ağzınıza sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehrim diye söylemiyorum, tamam belki de söylüyorum İzmir' im bir başka keyiflidir. Bizler çocuklarımıza sevgiyle bakmayı öğretiyoruz , daha küçük yaşlarda duyarlı olmayı ve güven duygusunu aşılıyoruz. Ailemin bana verdiğini ben de oğluma veriyorum. Toplumlar nefretle değil sevgiyle gelişir. Her zaman bekleriz. Teşekkürler..

      Sil
  6. Benimde huzura ve bolca deniz manzarasına ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde beklerim. 40 yılın hatırını yudumlarız Kordon' da. Sevgiyle, teşekkürler..

      Sil
  7. Gözlemleriniz ve bu gözlemlerinizi ifade ediş şekliniz çok güzel. Tebrikler :)

    YanıtlaSil
  8. en sevdiğim şey deniz kenarında dalga seslerinde kahvemi yudumlamak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumun Bodrum' u geldi aklıma sizin yorumunuzu okuyunca. Mis gibi kokar dalgaların sesinde. Huzurdur sesinde saklı olan. Teşekkürler..

      Sil
  9. Ben de aşırı sıcak değil ama güneşli günleri severim. Türkiye gündemi ülkede olmamamıza rağmen bizi bile etkiliyor. Biraz oradan haberleri izlememeye calisiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çok doğru yerinde karar, gerilimi artıran sorumsuz söylemler. Sanki o kadar zor birleştirmek. Ben bu insanların en çok kendileriyle kavgalı olduklarını düşünüyorum. Bir gün bitecek bu söylemler de, inanıyorum, inanın. Teşekkürler..

      Sil
  10. Ben de severim insanları izlemeyi, yanında kahve de olursa daha ne isterim:)

    YanıtlaSil
  11. Yazım dilinizi çok sıcak buluyorum.Özlemişim yazılarını okumayı.
    Bol gülümsemeli günler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de burayı , sizleri özledim. Hep sevgiyle gülelim, sevgi dolu bir gelecek inşa edelim. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. o kadar güzel anlatmışsınız ki sanki bir kitap okuyor hissine kapıldım.. bence kitap falan yazmayı deneyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yorum, çok mutlu oldum. Teşekkürler..

      Sil
  13. Ne güzel anlatmışsın, orada gibi hissettim kendimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hissi verebilmiş olmam beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim. Beni de çok dinlendiriyor bu ortamlar..

      Sil
  14. Yazılarınızı cümleleri kuruş biçiminize bayılıyorum :) Güneşli sıcak hava insanıyım ben de.. Ve yaş ilerledikçe geçmişi özlüyorum. Yeni yazılarınızı iple çekiyorum :) Mermaid'den çokca sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum, o sizin güzel bakışınız. Çok teşekkür ederim, nice güzel paylaşımlarda buluşmak üzere.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar