MİM- İstiridye' den Bahar Mimi

Uzun bir süreden sonra ağır ağır dönüşümün bir merhabası olsun bu yazı. Sevgili blogger İstiridye Avcısı bahara dair çok güzel bir mim hazırlamış, sevgili dostum Tigris beni bu mime davet etmiş.  Çok teşekkür ederek baharı duyumsamaya başlayalım.





1- Bahar bir insan olsaydı onunla aranız nasıl olurdu ?

Kimi zaman gülen kimi zaman ağlayan, neşeli olduğu kadar hüzünlü, en çok da yaşam sevincini hissetiren bahara ben aşık olurdum. Nedense güzelliğiyle baş döndüren çiçekleriyle bahar benim için daha çok kadındır, bu en sevdiğim mevsime aşkın en yoğun yaşandığı aylarında kesinlikle aşık olurdum. Bana en çok yaşam sevinci, tazelenme hissi ve huzur hissettirirdi bu sıcak ilişkide. Ben ona tüm gerçekliğimle kendimi verirdim, kışın sertliğinden, yazın bunaltısından uzak.



2 - Şu ana kadar yaşadığınız hayatın bahar kısmı hangi döneminiz? O dönemde neler yaşadınız ?

Aslında her bahar dönemi yeniden başlar benim için, kısacası kendimi tazelerim her bahar başlangıcında. Baharlar yeni bir dönemin başlangıcının ilk aylarıdır benim için. Eski Türklerin Nar Tugan bayramları gibi başlangıçtır. Tüm baharlar özeldir benim için. Ancak elbette gençlik yıllarımın şu ankinden biraz daha önceki yıllarında, okul yıllarında hani yorgunluk ya da adına yıpranmışlık daha azken diyelim biraz daha heyecanlıydı. Kararlar almanın uzun zaman almadığı günler, uzun uzun düşünmenin yaşamımda henüz yer bulmadığı günlerde hayatı daha duyumsayarak yaşardım.  O yıllara denk gelir zaten ömrümün baharıyla tanışmam, ben o yıllarda aşık oldum hayatımın anlamı eşime.


3- Bahar bir arkadaşınız olsaydı onun okumaya ihtiyacı olan kitabın ne olduğunu düşünürdünüz ?

Kesinlikle Richard Bach'ın Martı  kitabını okumasını tavsiye ederdim.

“Bir kemik bir tüy kalmak umurumda bile değil anne. Ben sadece havada ne yapıp ne yapamayacağımı öğrenmek istiyorum, anlıyor musun, hepsi bu. Sadece öğrenmek istiyorum.”

Hayatta daima gücünün ve yapabileceklerinin farkında ol, hedeflerinden asla vazgeçme derdim. En çok da kendin olmalısın derdim arkadaşıma.





4- Size baharı anımsatan insanlar var mı çevrenizde , varsa kimler ?

Önemli olan görmek istemek, görmek istersen o kadar çok ki. Yeter ki sabah uyandığında geçerken önünden yerden alıp koklamak o çiçeği. Sonra kime baksan hatırlarsın baharı. Bahar çevrende değil senin bakışında. Sen kimi neyi görmek istersen işte tam da odur bahar.




5- Bahar temalı bir yağlı boya tablo yapmak isteseniz resmin içinde olmazsa olmazınız ne olurdu ?

Gülmek olurdu, hem de tüm içtenlikle gülmek. Aşk olurdu tabloda, elbette taze çiçekler olurdu, papatya mesela.  Çekilebilseydi eğer mutluluğun fotoğrafının yansıması olurdu tabloda.






6-  Bahar yorgunluğu ile mücadele eder misin ? Yoksa kendini baharın kollarına yorgunca bırakmayı mı tercih edersin ? 

Gülü seven dikenine katlanır, ah şu yorgunluğu olmasa. Bana kalsa kendimi kollarına bırakırım da yaşamın anlamsız gündeliğinde kah mücadele ediyorum kah yenik düşüyorum. Şikayetçi miyim asla, çünkü ben gülü seviyorum.



7- Baharda gitmek istediğiniz coğrafya 

İçinde çiçek olsun, coşku olsun yanında sevdan olsun. Bir de Toscana olursa daha ne olsun. Her insan bir şehir seçse ben zaten Floransa' yı seçerdim.






Blog dünyasından bir süre uzak kalmanın etkisiyle kimlerin bu güzel mimi yaptığını bilemiyorum. Ama arkadaşlarımın bir kaçının isimlerini yazmanın güzelliğini yaşamak istiyorum.

Efsunvari
Oytunla Hayat
Ece Evren
Bir
Okumak Hayattır
Berfce
Mutlu Yazar
İnciden Notlar
SADE VE DERİN
The Sağlam's
Daha Mutlu Yaşam
Madame Savon

Yazarsanız keyifle okuruz.




Yorumlar

  1. “Sen kimi neyi görmek istersen işte bahar odur “
    İşte mim budur süpersin .
    Çok keyifle okudum.
    Martı ‘yı okusun tabiki bahar ve papatyalar sarsın sarmaşık güllerinin etrafını
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar gibi güzel bir yorum. Çok teşekkür ederim. Sevgiyle kal.

      Sil
  2. Toscana şahane :)

    Üzerime alıyorum bu mimi. Yakında cevaplarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim, okumak için sabırsızlanıyorum. Toscana kesinlikle bir başka güzel.

      Sil
  3. İstiridye Avcısı 'nın bu mimi bende de sırada bekliyor. Güzel bir mim olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde biz de okumayı bekliyoruz. Teşekkürler..

      Sil
  4. Çok keyifli bir yazı.. Yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif almanız beni çok mutlu etti. Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Gülmek gerçekten de çok ihtiyacımız olan bir şey. İstiridye'nin bahar mimlerine bayılıyorum. Çok teşekkürler hazırladığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmek en güzel eylemdir yaşama dair. Ben de çok severek yaptım. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Harika cevaplardı. Yüreğine sağlık 👍👏👏😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğendiğine sevindim.

      Sil
  7. çok güzel bir mim olmuş teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Hosgeldin, yoklugunu farketmistik 😊

    YanıtlaSil
  9. Bahar konulu mim'e verdiğiniz yanıtları keyifle okudum. Martı'dan alıntı ise çok güzeldi...uzun zamandır ben de güncelimdeki yoğunluklardan bloglara bakamıyorum. Sayfanızı okumak iyi geldi :) Esen kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif aldığınıza çok mutlu oldum, en çok iyi gelmeme. Birbirimize iyi gelmeliyiz, çok teşekkürler.

      Sil
  10. Keşke daha fazla mum yazıları olsa teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ben de çok seviyorum hem okumayı hem yazmayı. Teşekkürler..

      Sil
  11. Baharı bu kadar sevmeniz ne güzel, Martı kitabını özlediğimi fark ettirdiniz bana :)) Floransa belki baharda daha güzel olabilir ama Erasmus'u bitirmemin ardından hala kendisini özlemedim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matı yaşamın akışında başvuru kitabı gibi, farklı yaşlarımda okudum. Her okuduğumda farklı izler bıraktı bende. Teşekkürler..

      Sil
  12. "Bahar çevrende değil senin bakışında. Sen kimi neyi görmek istersen işte tam da odur bahar." İşte tam da bu...
    Her bahar ,yeni başlangıçlara olan inancını tazeliyor insanın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimiz için güzel bakmalıyız çevremize, insanlara. Güzel bakmakla gelecek baharlar, sevgi bakışımızda olmalı. Teşekkürler..

      Sil
  13. Çok güzel bir mim olmuş... ❤

    YanıtlaSil
  14. Bahar gibi yeni bir başlangıca da bahar temalı bir mim ne iyi olmuş ve de bu mimi hazırlayarak Martı kitabına Toscana ya dikkatimin çekilmesi de ne iyi oldu! :) Sıcacık samimi cevaplarınız için çok teşekkürler. Bahar temalı bir resme gülüşü yerleştirme hayaliniz de bize çok iyi geldi ayrıca ;) Sağolasınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden bu yorumun gelmesi beni çok mutlu etti. Yaşam karşı en güzel eylemdir gülmek. Gülüşümüz hiç eksik olmasın.

      Sil
  15. Bahar en güzeli, güzel paylaşım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz ve yorumladığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. Aaaa yanlışlık silinmiş, Yorumu okumuştum, Toscana bence de harika bir fikir, bayılıyorum Toscana' ya. Bu arada silindiği için çok özür dilerim, üzgünüm. Ne yazıkki bazen böyle aksilikler başımıza geliyor. Yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  17. "Bahar çevrende değil senin bakışında." Ben bu ifadenizi çok beğendim. Çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, mutlu oldum :))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar