MİM-Hangisini Tercih Edersin





Değerli arkadaşım Almanyalı Gelin beni mimlemiş. Öncelikle kendisine çok teşekkür ederim.


Hangisini tercih edersin? Uçabilme yeteneğinin olmasını mı yoksa su altında da nefes alabilmeyi mi? Neden?


Kesinlikle uçabilmeyi tercih ederim. Bu sayede istediğim her yere kolayca uçabilir, her ayrıntıyı tepeden gözlemleyebilirim. Kanatlarımın altına aldığım dünya, gücümün göstergesi olacaktır. Kanatlarımla ihtiyacı olanlara kol kanat gerebilirim, arkadaşlarıma yiyecek taşıyabilirim.


Hangisini tercih edersin? Sonsuza dek etrafının kitaplarla çevrili olmasını mı yoksa evcil hayvanlarla mı? Neden?

Kitapları tercih ederim. Evcil dostlarımızı çok severim, ancak çok iyi bakabileceğimi sanmıyorum. Kitaplarla kurulu bir dünyada sonsuza kadar yaşayabilirim. Ah bir de kahve alabilme şansım olsa. Çok yüzsüzlük olmazsa bir de müzik olsa, harika olur.


Hangisini tercih edersin? Büyük ellere sahip olmayı mı yoksa büyük ayaklar mı? Neden?

Büyük ellere sahip olmak isterdim. Sevdiklerime daha büyük sarılabilirim. Ellerimle onları korur zarar görmelerini engellerim..


Hangisini tercih edersin? Geriye kalan hayatının tamamında çay içmeyi mi yoksa kahve içmeyi mi? Neden?

Çayı severim de, kahvesiz yapamam ben. Kahve candır benim için. Bu soruda çok düşünmeyeceğim kahve diyorum. Beni sabahın erken saatlerinde sokakta elimde kahve ile görebilirsiniz. Yolda kahve almak için mola veren biriyim.


Hangisini tercih edersin? Pilav üstü kuru mu yoksa köfte patates mi? Neden?

Bunun cevabı bende köfte patates. Pilavı sevsem de çok tercih etmemeye dikkat ediyorum, siz de mümkün mertebe uzak dursanız sağlığınız için isabetli karar olur. Patatesten ziyade köfte diyorum. Biz buna az patates çok köfte diyelim. Memleketimizin her yöresinin kendine has çok güzel köfteleri var. Çiğ pişmiş farketmez hepsini seviyorum.


Hangisini tercih edersin? Sınırsız döner mi yoksa sınırsız kokoreç mi? Neden?

Benim için cevap vermesi en zor soru. Kokoreç İzmir usulü ise sınırsız olmasa bile miktarı çok olabilir. İstanbul kokoreçi ise çok olmasına bile gerek yok. Zira kokoreç o kadar parçalanmaz, ayrıca domates kokoreçin tadını bozar. Bu sorunun cevabını dönerden yana kullanmak istiyorum. Hatta sınırsız Erzurum cağ kebabı diyebilirim. Bursa ve Ankara dönerlerini de dahil edebilirim tercihlerime. Ha bir de bizim Bodrum' un sebzeli döneri vardır ki çok lezzetlidir, canım çekti şimdi. Ben dönerin  az ya da hiç kıyma içermemesini , etten imal edilmiş olmasını tercih ederim. Son zamanlarda artan endüstriyel tip dönercileri bu seçimimin dışında tuttuğum notumu yazayım da bulunsun buralarda.


Hangisini tercih edersin? Ölüm saatini bilmeyi mi yoksa nasıl öleceğini bilmeyi mi? (Ölüm tarihini ve ölüm şeklini değiştiremiyorsun.) Neden?

Bu soru üşüttü beni, çok soğuk bir soru bu. İkisini de istemem tabii, sürpriz olsun gidişim. Ama cenaze törenimi merak ederim. Cenaze törenimi görmek isterdim. Sayemde kimler uzun süre sonra görüşürdü cami avlusunda acaba, neler konuşulurdu. Tercih etmek zorunlu ise ölüm saatini tercih ederim. En azından kalan günlerimi planlardım, ve nerede öleceğimi.


Hangisini tercih edersin? 500 yıl gelecekte yaşamayı mı yoksa 500 yıl geçmişte yaşamayı mı? Neden?

Ne yapayım ilkel çağlarda, ben teknolojiyi seviyorum. İleri gitmek isterdim tabii ki. 500 yıl sonra hala dünyada mı yaşanıyor insanlar, merak ettim bile. Zaman yolculuğu mümkün olursa gelecekte, o zaman geçmişe de gider bu iki seçeneği de yaşamış olurdum.


Hangisini tercih edersin? Her yıl yenilenen tek seferlik uluslararası bir uçuş bileti mi yoksa yurt içinde geçerli sınırsız uçak bileti mi? Neden?

Yurt içi sınırsız uçak bileti tercih ederim. Kazandığım millerle birden daha çok yurt dışı uçuşu yapabilirim bu sayede. Hem de tüm ülkeyi gezmiş olurum. Sabah kahvaltısını Karadenizde, öğle yemeğini Akdenizde, akşam yemeğini boğazda yer, İzmir' de uyanırdım.


Hangisini tercih edersin? daha çok dinlemeyi mi daha çok konuşmayı mı? Neden?

Nedeni yok, 30+ yıldır konuşuyorum ve kendime engel olamıyorum. Dinleyince karşı taraf uzatıyor ben konuşamıyorum. O ne kadar kısa bile konuşsa benim konuşamadığım her dakika uzun geliyor bana.

Yazı ve kahvemin sonuna geldiğimde arkadaşlarımın bir kısmını mimlemek istiyorum.















Yorumlar

  1. Cevaplardaki bakış açısına bayıldım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok değişik bir mimmiş. Güzel ve değişik cevaplar :)

    YanıtlaSil
  3. Aaaa liste başında ben varım. Çok çok teşekkür ederim . En kısa zamanda görevimi yerine getireceğim.
    Ama varya sorular zorlu . Başabaş gidiyor çoğu cevap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, blogda çok aktif olamadım bu aralar. Gerçekten zorlu.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim, çok teşekkürler..

      Sil
  5. Cevaplarınızı okumak zevkli idi.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir mim yazısı olmuş 👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  7. Soruları ve verdiğiniz cevapları okumak çok keyifliydi.

    YanıtlaSil
  8. Samimi yanitlar her zamanki gibi. Beni de Ece abla mimlemis en kisa zamanda yapacagim. Yorum sistemini hala bloggera gecirmemissin bir hatirlatma yapmak istedim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben biraz bloglardan uzak kaldım, okuyacağım. Yorumları geçirdiğimi sanıyordum tekrar bakayım..

      Sil
  9. Hem kitap, hem kahve,hem müzik, iyi dilekmiş:)

    Konuşma kısmındaki cevaba da bayıldım :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi valla dinlerken konuşma süremden veriyorum :))) Teşekkürler..

      Sil
  10. Mim yazılarının en güzel yanı başka blogları tanımaya olanak sağlıyor olması. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. takip butonu en altta imiş baya uğraştım bulmak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, biraz uzak olmuş. Dizayn değişikliğinde buna dikkat edeceğim. Teşekkür ederim.

      Sil
    2. en alttaki yine dursun sol tarafta açılan menüye de bir tane ekleyin çok iyi olur bence ^_^

      Sil
  12. Hangisini tercih edersin yazısı Çok keyifli

    YanıtlaSil
  13. güzel olmuş ilkelere çağlara gitme de sen de 500 sene sonraya gidersen ilkel olacaksın ben uyarayım da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklı bir uyarı, dikkate alacağım. Teşekkürler...

      Sil
  14. Çok güzel cevaplar ve sorular :)) Samimi ve sıcaktı :)

    YanıtlaSil
  15. Hangisini tercih edersin mim soruları gayet eğlenceli. Biz de mimlendik cevaplayacağız soruları yarın Aso'cuğumla. Bu aralar mim etkinlikleri gayet çok ve renkli halde geldi. Bu sayede birbirimizi daha yakından tanıyabiliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mim etkinliklerinin çok değerli olduğunu düşünüyorum. Eğlenceli bulmanıza çok sevindim.

      Sil
  16. Almanyalı gelin sayfasını kapatmış herhalde bizde göremedik. Çok soru da çok cevap da yorar insanı . Huzur için huzurda kalmak gerek niyazınıda ,nazını da O'na sunmak gerek... Kaç kere çalarsan çal kapısını " yine mi sen " demeyen kapıda durmak gerek.. Vesselâm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve anlamlı yorumunuz için teşekkür ederim. Almanyalı gelin isim değiştirdi, ben de bir süredir yoktum açıkçası.

      Sil
  17. Ah ben de uçmak isterim! Ölüm saatini bilmek isterdim ki bir planlama yapabileyim. Bir de keşke öldükten sonra neler oluyor onları da görebilseydim..
    Bu aralar ben de dinlemek yerine konuşuyorum yoksa hep dinlemek zorunda kalıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim ben de merak ediyorum ölüm sonrasını.Dinlemek zor bir eylem, sabır...

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. Geç gördüm ama keyifle yapacağım. Uzun bir süredir yoktum.

      Sil
  19. Gülümsetmekten, gülümsemeden güzel eylem mi var, çok sevindim..

    YanıtlaSil
  20. Hangisini tercih edersin mim etkinliğini biz de yaptık. Hatta cevaplamamız gereken bir diğer mim daha var. Ve bize gelen sorulardan yetişemiyoruz hiçbir yere :) Ne kadar şenlendi bu ara ortalık. :) Ben de uzun zamandır size uğrayamamıştım. Bir uğrayayım dedim. Diğer paylaşımlarınızı da okuyacağım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizinkini okuyacağım, uzun bir süredir yoktum. Benim de yapacaklarım birikti, sizi çok iyi anlıyorum. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  21. Bizler yaptık bu mimi. Cevaplarınız ayrıntılı olmuş, çok güzel. Mesela ben kısa cevaplar vermiştim, düşünemedim. Böylesi güzel olmuş. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süredir ben de yoktum buralarda, yoruma yanıtımı geciktirdiğim için özür dilerim. Epeydir de içerik okumadım. İnşallah yazılarımla ve yorumlarımla döneceğim. Teşekkür ederim..

      Sil
  22. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım sizi de bloguma https://selenyldrm.blogspot.com/ bekliyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, bloğunuzu takip ediyorum. Bir süredir yoktum, dönmeye çalışıyorum :))

      Sil
  23. Benim de katıldığım bir mim'di. Sizin yanıtlarınızı da keyifle okudum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süredir buralarda değildim, yanıtın gecikmesi için özür dilerim. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  24. Emeğinize sağlık, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  25. Hangisini tercih edersin? Pilav üstü kuru mu yoksa köfte patates mi? Neden? NEDENSİZ kuru fasulye pilav :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar