Dönünce

Bir süredir bir yokluğun gölgesindeydim. Yazamadığımın farkındayım, hayatımın önceliklerinin değiştiği bir dönemdi yaşadığım. Oysa ki ne kadar çok özledim yazmayı bu dönemde. Yazabilseydim eğer, neler yazardım ya da neler kaybolup giderdi günlük yaşamda, bilmiyorum. Ben bugün ve bundan sonrası için yazacaklarımı merak ediyorum aslında.

Bu sürede blog dünyası bir takım değişimleri yaşıyor. Benim en hareketsiz dönemimde ciddi bir hareketlenme var. Hem sevindirici hem kaçırdığım aktivitelere ve içeriklere üzüldüm. Google + kapanmış bu arada, yerini alternatif mecralar almış. Ben de sizin yardımlarınızla entegre olurum hızlıca arkadaşlarım. Mimlenmişim bir kaç kez bunların hepsini yapacağım, beni düşündüğünüz için teşekkürler, atlarsam hatırlatırsınız değil mi. 

Ben ne mi yaptım, biraz yoruldum bu aralar. Hem fiziksel hem ruhen dinlenmeye ihtiyacım vardı. Bir kere iş yoğunluğum çok arttı, geçen haftalarda. Bazen olur, iş hayatı bu sürprizleri sever. Fiziksel yorgunlukla biraz yıprandım. Biraz okudum, biraz dizi izledim rahatlamak istediğim bana kalan sınırlı zamanlarda. Ailemle zaman geçirdim, birlikte filmler izledik. Hem de evde patlamış mısırlı, organize olarak. Hatta az önce Bumblebee seyredip oturdum bilgisayar başına. Tabii öncesinde maç da vardı. Bizim takım iyi gidiyor bu aralar, maç kazanılan her hafta iyi başlıyor benim için. Onun dışında yaşadım işte, nefes aldım, bugün de ölmedim, yetmez mi?. Kimi zaman sinirlendim, kimi an mutlu oldum, güldüm hatta. Uğradığım haksızlıklara sinirlendim, üzüldüm. Hiç bitmeyen haksızlıklar, bazen hatta sıkça merak ediyorum niye hakkımı yiyorsunuz. Neden görmüyorsunuz, neden bu kadar zor sizin için. Sonra Allah' a havale ediyorum, kolay değil mi, neticede adaletin koruyucusuna iletiyorum sizi. Belki bir gün anlarsınız....

Okul açıldı, sınavlar yaklaşıyor ve biz ailece üniversite hazırlık girdabına yol alıyoruz. Mühendis olmak istiyor, sevindim mi belki, belki endişelendim. Bizim ülkemizde mühendisleri, mühendis olmayanlar yönetiyorlar çünkü. Bir yandan da mühendisliğin bir vizyon olduğunu düşünüyorum. Bu vizyona sahip olmak her kula da nasip olmuyor diyorum gururla. Annesiyle birlikte çağırdı bizi rehberlik öğretmeni geçen günlerde. Ne düşünüyorsunuz dedi, oysa ki asıl soru o ne düşünüyordu. Oğlumuzu da çağırdı sınıftan netti, mühendis olacağım dedi. Hoşgeldin bu yola dedim, elini sıktım. Hayırlısı, tabii sınav var önümüzde. Ne kadar saçma olduğunu düşündüğüm konu varsa, sırayla hepsini tekrar tekrar yaşıyorum. Öğrenciyken üniversite giriş sınavları saçma gelirdi, hazırlandım. Hala saçma geliyor ve yine bir hazırlık başındayız. Örnekler çoğaltılabilir benim yaşamımda, ama zamanı değil sayın okurum, gereği de yok.

Az önce bir kızcağız geldi, anket yapıyormuş. Belli üniversite öğrencisi, sesi titriyor. Eliyle beş yaptı, beş dakikamı alacakmış. Ben beş dakikamı vereceğim, o küçücük bir harçlık katkısı alacak, hayır diyebilir miyim bu durumda. Gerçi bir kere başıma nerdeyse iş çıkıyordu bu anket meselesinden de , bir ara anlatırım. Konu hassas yerel şeçim, her düşündüğün cevap verilmez. Bizim ülkemizin demokrasi anlayışı o kadar eskiye dayanmıyor, hala oturmadı diyorum. Zaten bizim koca ilçede iki parti aday çıkarmış sadece. Gelecek ayın ağırlıklı ülke gündem konusu belli. Neyse ben siyaset yazmam kararıma bağlı kalıyor ve burada bunu kesiyorum. Sabah erken kalktım, gün doğmadan balık almak için balık haline gittim, ilk defa mezata girdim. İlginç bir deneyim, ancak avantajlı olduğu kesin, sadece uykusuz kalıyorsun biraz. İnanmıyorum siyaset derken akşam yemeği mevzuuna da girdim. Ben prensiplerimi daha da zorlamadan bu yazıyı noktalandırayım da tekrar selam olsun diyeyim.





Bundan sonra mı daha çok yazacağım, sizi özledim. Bu ortamı özledim, nerde kalmıştık. Hangi cümlemize virgül koyduk en son. Noktalar için daha çok erken değil mi, yazacak daha çok sözümüz var. Heniz içmediğim kahveler, sözümle dokunmadığım güzel insanlar var. Dönünce bir selam vermekti isteğim, umarım ulaşmışımdır amacıma.

Yorumlar

  1. Hoşgeldin o zaman iki.yildir blog yazıyorum bu kadar harekeli hiç olmamıştı sende kaldığın yerden katil harekete

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en kısa sürede ayak uydurmaya çalışacağım, geçiş süreci yaşıyorum. Teşekkürler..

      Sil
  2. Benim oğlum bütün sene mühendise odaklayıp sonra dil puanı ile bölüm yazarak bizi ters köşeye yatırdı :D Yüreklerinden geçen , en sevdikleri şeyi yapsınlar gençler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olacakları mesleği seçsinler, yürekleri ne diyorsa..

      Sil
  3. Hoşgeldiniz valla yokluğunuz belliydi.
    Kötü şeyler olmasın yeter ki ara ara molalar vermek iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döndüm dedim, dönemedim. Biraz ara iyi olacak sanırım. Çok şükür bir olumsuzluk yok.

      Sil
  4. Zaman zaman hayat yoruyor, anlara yenik düşebiliyoruz.. en basitinden benimki gibi uzun süre teknolojiye yenik düşebiliyor ve yazamıyorsunuz :)
    Ama o aradan sonra yazmaya başlayınca ne kadar güzel oluyor değil mi? :) Ben öyleyim şu anda.
    Daimi virgülleriniz olsun. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın öncelikleri değişiyor bazen, hayata ayak uydurmak adına bazı aralar vermek gerekiyor.

      Sil
  5. Hayat hepimizi yorabiliyor ne yazık ki. Fakat yazmak çok iyi hissettiriyor yazmayı bırakmayın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bırakmayı düşünmüyorum, tüm ihtiyacım biraz mola vermek sanırım.

      Sil
  6. Tekrar hoşgeldin 😊🤚

    YanıtlaSil
  7. Şimdiden tebrik ediyorum umarım sınav sonucu istediği gibi olur evladınızın.

    YanıtlaSil
  8. Tekrar Hoş geldiniz , üniversite hazırlık dönemi zorlu bir maraton oğlunuza başarılar dilerim umarım hayallerindeki mühendislik bölümünü kazanır .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ailece giriyoruz sürece. Çocuklarımıza, gençlerimize çok yük biniyor maalesef.

      Sil
  9. Tekrar hoşgeldiniz nice güzel blog lu günlere :)

    YanıtlaSil
  10. Bu ülkede hiçbir şey değişmeyecek mi yahu:(

    O yukarıdaki de çok sabırlı ama:(

    Neyse, hoş geldiniz, bloglar candır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef değişmeyecek, benim ümidim azalıyor. Her gün umudumu tazeliyorum, ancak güzel günleri tekrar görecek günlerim bir bir azalıyor.

      Sil
  11. Biz de yazilarini özledik insallah islerin cabucak hallolur 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizlerin yazılarını özledim, okuyamadım bu süreçte. Tam olarak dönebildiğimde tüm yazıları okumak yorumlamak istiyorum.

      Sil
  12. Oğlunuzun yolu açık ve gönlüne göre olsun. Hedefini bilmesi ve kararlı olması ne kadar değerli. tekrardan yazmanız ne güzel, keyifli paylaşımlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu güzel dilekler için, hedefine yol almak isteyen her bireyin yolu açık olsun.

      Sil
  13. Sınav için başarılar diliyorum, yolu açık olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, inşallah gönlünün istediği olur.

      Sil
  14. Bir mühendis ablası ve üçüncüye sınava girecek olan bir kardeşin ablası olarak şunu tavsiye edebilirim ki; çok çalışmak, başarılı olmak demek değildir her zaman. Düzenli, zamanı kaliteli kullanarak çalışmanın daha doğru olduğunu gördüm büyük kardeşimde. Küçüğünde ise; çok çalışıp, gece gündüz karışmış bir şekilde çalışmanın da ne kadar yanlış olduğunu gördüm. Mühendisleri mühendis olmayanlar yönetmiş olsa bile inancım şu ki; kişi kendini diğerlerinden bir adım öne çıkartan bilgiye ve pratik zekaya sahip ise mutlaka iyi yerlere gelir. Oğlunuza başarılar dilerim bu zorlu süreçte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve yerinde tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Çok haklısınız, hakeden bir yolunu bulup istediği yere gelebiliyor. Şikayet edenlerin muhakkak bir yerlerde eksikleri vardır kendileriyle yüzleşmedikleri.

      Sil
  15. Hoşgeldiniz yeniden! Biz de sizi, güzel yazılarınızı özledik kesinlikle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim, çok mutlu oldum. Ben de sizleri çok özledim. Birbirimizi şahsen tanımasak da bu samimi ortamda kendimi çok rahat hissediyorum, buradaki her blogger arkadaşımın ayrı bir yeri var. Özlemek de güzel bir duygu, umarım daha çok görüşebiliriz tekrar.

      Sil
  16. Hoşgeldiniz :) Biz de sizi özledik ;) Oğlunuz hakkında hayırlısını diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kısa ayrılıklar uzun ayrılıkların oluşmasını engeller deyip kendimizi daha iyi hissedelim. Amin inşallah..

      Sil
  17. Oğlunuz umarım tüm isteklerine kavuşur ve istediği, sevdiği bölümde okur. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  18. başarılar diliyorum evladınıza gönlüne göre olsun inşallah çocuğun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  19. Zorlu süreçler...umarım istediği, gönlünden geçen yerde okur. Şimdiden başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor olan kıymetlidir değil mi? Çok teşekkür ederim, inşallah...

      Sil
  20. Hoşgeldiniz. Zaman zaman yazamadığımız dönemler olur. Umarım yazmayı bırakmadan devam edersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bırakmayacağım. Burayı, yazmayı, sizleri seviyorum.

      Sil
  21. Hoşgeldiniz öncelikle :)
    Arayı fazla açtınız ama oluyor bazen böyle, birikenleri bekliyorum kendi adıma. Epey dolu bir Şubat ayı yaşadık blog aleminde. Meydan okuma sayesinde tabiki.
    Sınav için şimdiden başarılar diliyorum oğlunuza, şansı bol olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yoğun dönemi kaçırdığıma çok üzüldüm. Yakalamak biraz zor , ama keyifli olacak. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  22. Hoşgeldiniz uzun zamandır yokluğunuz belliydi.
    Ara ara molalar vermek iyidir. Tabi tekrar gelmek kaydıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yokluğumun hissedilmesi mutlu etti beni. Tamamen gitmeyi düşünmüyorum, bu aralar hem yoğunum hem de modum biraz düşük. Sadece kısa aralar, özlüyorum buraları.

      Sil
  23. Tekrardan hoş geldin..... 😉

    YanıtlaSil
  24. Yaşamak yoruyor işte insanı. Yine de çok ara vermeyin, yazın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoruyor ama yine de yaşamak güzel. Ben seviyorum yaşamı, yazmayı, burada olmayı...

      Sil
  25. Hayat yolculuğunda zaman zaman yorgunluk ve içe çekilmeler oluyor.Dönüşünüz nedeniyle hoşgeldiniz diyorum ben de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıdan sonra da tam olarak dönemediğim için yoruma cevasp yazmakta geciktiğim için çok özür dilerim. Bu kez gerçekten hoş buldum, teşekkürler..

      Sil
  26. hayat böyle bir şey işte yazmaya devam hayatınızda da başarılar

    YanıtlaSil
  27. Sizin durumunuza bazen bende düşüyorum. Normal yaşantımda bu olayı kaleme almam lazım diyerek not alıyorum ama üstünden günler, aylar geçiyor yazamıyorum. Yazmak istediğimde de geçen süreyi görünce hevesim kaçıyor. Onun için inatla günlük yazı yazıp alışkanlık haline getirmek gerekiyor diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz yaşıyoruz değil mi? Yaşam akıyor oysa ki, işte bazen tıkanıyor insan yaşamın yoğunluğunda. Teşekkürler..

      Sil
  28. Bu dönemler kış bahar gecişi dönemi de o yüzden mi böyleyiz bilmiyorum. Aynı durum bende de var. Bos sayfalara bakıyorum resmen. Oysa yazacak, anlatacak çok şey var. Ama koskoca bir sessizlik. Bazen pusuya yaymak, zihnimizdeki bulutların rotasını şaşırtmak gerekiyordur. Bilmiyorum canım arkadaşım. Yeniden gel, eskisi gibi yaz ve çiz. Inan çok belli yoklugun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben döndüm ki artık, zor ve yorucu dönemdi, geride kaldı diyelim arkadaşım...

      Sil
  29. Her daim okunası sevilesi gibi bi şey:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum, çok mutlu oldum. Teşekkürler..

      Sil
  30. Yanıtlar
    1. Hoşbuldumm :)) Arkadaşlarıma kavuşmak, evime dönmek gibi..

      Sil
  31. Ozaman hoş geldiniz sayın beyaz yakalı. Tek bir makalede ülkenin genel sorunlarının önemli olan kısımlarına değinmişşiniz tabi siyaset yapmayalım. Maaz allah başımıza bir iş gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, evime dostlarıma döndüm. Yok siyaset yapmayalım, 80 darbesi sonrasının çocukları olarak bize susmayı öğrettiler, ülke elden giderken bile. O dönemde de insanların başına bir şey geliyordu, 40 yılda değişmedi bir çok şey, teşekkürler, güzel yazılarda, dostluklarda kalalım. Sevgilerle.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar