Bugün Doğum Günüm

Bugün benim doğduğum gün...

Yaşam döngümde ilk zaferimi henüz tanımadığım aileme ağlayarak duyurduğum gün. O varolma savaşında ne düşündüğümü bilmiyorum, ancak şu anda kahvemi yudumlarken geçen yılların ardından uzun uzun düşünebiliyorum. Yaşam her duyguyu barındırıyor içinde, biliyorum ki kalan günlerimde henüz hiç tatmadığım deneyimlerim de olacak, yaşam kendi içinde sürprizlerini  doğuruyor.

İnsan dünyadaki günleri eskidikçe geçmişi daha çok anıyor. Ben de bu günlerde biraz daha geçmişime dönüyorum.  Resimlerime bakıyorum şu an, çok sevimli ve güzel çocukmuşum. Kendimi sevesim geldi, şurda olsa da öpsem dedim kendime. Hani herkes çocukken sarışındır ya sonradan saçlar simsiyah olmuştur, çok duyarız bu hikayeyi. Yok ben cidden sarışınmışım, durum az değişti bende yıllar geçtikçe, biraz koyulaşsa da hala sarışınım yani. Sevilen bir çocuktum, aslında evin en küçüğü olarak şımarıklığa müsait bir çocukmuşum da babam disiplinliydi sanırım, buna çok  şansım olmadı. Genelde istediklerim konusunda beni kırmazdı babam, bu noktada kendime de haksızlık etmeyeyim ,  efendiymişim küçükken.

İlkokulda genelde sessiz, ama derslerinde başarılı bir öğrenciydim. Öğretmenim aileme benim avukat olmamı önermişti, ben mühendis oldum. O yıllara dair hatırladığım çok kitap okumam ve futbola olan düşkünlüğümdü. Okuldan gelir gelmez ödevlerimi yapardım, üstümü bile değişmeden. Top oyanayacaksam dışarı, oynamayacaksam kitaba koşardım. Elimden kitap düşmezdi, gezmeye giderken bile elimde kitap olurdu. Doğum günlerimde sevdiklerim alsın diye kitap sipariş listeleri yaptığımı hatırlıyorum.  Saatlerce okuyabilirdim, saatlerce futbol oynayabilirdim. 

Henüz o yıllarda mesleğimle tanışmıştım, sevmiştim de. Lisede tercihim de bu yönde oldu. Bu konu hayatımdaki sınırlı sayıdaki pişmanlıklarımdan biridir. Geri dönme şansım olsa başarılı bir öğrenci olarak asla meslek lisesine gitmezdim. Tabii o yıllarda durum şimdikinden biraz farklı idi,  meslek liselerine sınavla girilirdi ve ben gerçekten iyi puan almıştım sınavda. Okulum meslek lisesi olmasaydı, meslek seçimim değişir miydi, sanırım hayır. Sadece ilerleyen yıllarda bazı taşlar yerine farklı otururdu, ben üniversite sınavına hazırlık aşamasında daha az yıpranırdım en yalın haliyle. 

Üniversite bana meslek kazandırmaktan öte hayatımın anlamını kazandırdı. Eşimle tanıştım. Ve ardından en değerlimiz oğlumuz. Yaşam akması gerektiği gibi aktı benim için de, hala da öyle akıyor. Güzel günler kadar sıkıntılı günler de oluyor yaşamın içinde. Yaşam kendi dalga formunu çiziyor. Kendi yaşamlarımızda bize biçilen rol, kader denilen maksimum ve minimum çizgiler arasında kendimizin ve dış etkenlerin belirlediği inişli çıkışlı zamanlarla geçip giden günlerimizin arasında, bu formun şekline kısmen müdahale etmek, bazen bilerek bazen de bilmeyerek. 

Hayatımı dönemlere ayırdığımda tıpkı çocukluk dönemimdeki beni sevdiğim gibi, okul yıllarımdaki beni de, otuz ve otuz artı yaşlarımda da kendimi de aynı şekilde seviyorum. İyi bir insan olduğumu düşünüyorum günün sonuna geldiğimde. Umarım tüm günlerin sonunda da fikrim değişmez. Mutlu muyum, olumsuz dış etkiler olsa da yaşamımın belli dönemlerinde, olumlu etkiler de oldu elbet. Dengeye koyduğumda benim otuz artı yaşlarıma kadar mutluluk daha ağır basıyor, rahatlıkla mutlu bir yaşam diyebilirim. Ama en çok da umutluyum. Biliyorum ki umut biterse yaşam da biter. Umut her sabah güneş doğduğunda onunla birlikte tekrar yeşermeli. 





Ben her geçen doğum günümde geçmiş günlerimi temize çekerim. Yeni umutlarla başlarım kalan günlerimi eskitmeye kaldığım yerden. Plaktan gelen güzel namelerle, sıcacık kahvemle temize çekiyorum yaşamımı. Bugün benim doğum günüm...

Yorumlar

  1. Allah sağlıklı huzurlu uzun ömür versin...
    Üniversite okumayı çok önemsiyorum..Ülkemizde keşke zorunlu eğitim lise ile sınırlı kalmasa....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah, eğitimin süresi kadar niteliği de önemli. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Teşekkürler..

      Sil
  2. Ne kadar güzel yazmışsınız. Nice mutlu yıllara. 💐

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel yazmışsınız içten ve samimi bir yazı olmuş 😊 benim de cumartesi günü doğum günümüm 😊... sevdiklerinizle ailenizle sağlıklı huzurlu mutlu daha nice güzel yıllara İnşallah doğum gününüz kutlu olsun 🎂🎈😊 sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de doğum gününüz kutlu olsun, bir ömür boyu ailenizle huzur ve mutluluk dolu günleriniz olsun. Çok teşekkür ederim..

      Sil
  4. Sevdiklerinizle birlikte nice mutlu yıllar dilerim🎂🎂🎂🤚

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı bir ömür yaşamanızı dilerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  6. Nice senelere ben bu işleme kendimi mıhasebeye çekmek diyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tanımlama da gayet güzel, çok teşekkürler..

      Sil
  7. Nice mutlu, sağlıklı seneler dilerim.

    YanıtlaSil
  8. yeni yaşınız gönlünüze göre geçsin inşallah tüm sevdiklerinizle birlikte sağlık ve mutluluk içinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, güzel günler yaşayacağımıza inanıyorum..

      Sil
  9. Nice mutlu senelere.. uzuuuun, sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir hayat sürmeniz dilekleriyle.. Doğum gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir doğum günü yazısı ve hayatı anlama üzerine güzel tespitler. Umutlu olmak çok güzel, geçmiş anıların naifliğinde hatıraları saklamak daha da güzel. Mutlu olun her daim mutlu olmak yakışır insana. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim. İnsana mutlu olmak ve ne yaşarsa yaşasın umudunu kaybetmemek yakışır.

      Sil
  11. yeni yaşınız huzurunuz ve sağlınız sizi bırakmasın inşallah..Nice mutlu yaşlarınız olsun ..

    YanıtlaSil
  12. Mutlu, keyifli, sağlıklı, sevdiklerinizle birlikte huzur dolu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Ailenizle birlikte nice mutlu,umutlu,sağlıklı senelere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. Üniversite gerçekten çok şey kazandırıyor insana. Mesela benim hayata bakış açım değişti. Olgunluk kazandım. Keyifli bir yazıydı. Nice mutlu yıllara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, üniversite yılları kişiliğimizin temelini oluşturduğumuz yıllar. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. yaşınız güzellikler getirsin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileğiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  16. Nİce sağlıklı mutlu senelere 🌸

    YanıtlaSil
  17. Benim doğum günümü, beni ve blogumu unuttuğun bugün, doğum günün kutlu olsun arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğum günü konusunda haklısın, ama seni ve blogunu unutmak konusunda sana katılmıyorum. Doğum günün için özür dileyerek başlayıp, bu aralar blog konusunda son derece verimsiz olduğumu belirtmek isterim. Bazen bunları hepimiz yaşıyoruz diye düşünüyorum, yaşam döngüsünde öncelikler değişkenlik gösteriyor. Çok teşekkür ederim ve anlayışına sığınırım arkadaşım...

      Sil
  18. Kitap okumanın yararlarını şuanda meyvesini yiyerek anlıyorsunuzdur hocam. Kitap okumak kadar güzel bir olay yoktur diye düşünüyorum. Konuşmanıza, yazınıza ve hayatına dokunuyor. Nice güzel sağlıklı yıllara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, kitap okumaktan daha keyifli an bilmiyorum. Size bunu hissettirebiliyorsam ne mutlu bana. Çok teşekkür ederim..

      Sil
  19. Nice güzel yaşlarınız olsun ;) Yeni yaşınızı temize çekme şeklinize, fotoğrafınıza bayıldım.. Eşiniz ve oğlunuzla, tüm sevdiklerinizle sağlıklı mutlu huzurlu yaşlar diliyorum size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Amin , inşallah. Ben güzel günler yaşayacağımıza inanıyorum.

      Sil
  20. Güzellikleri ile hatırlayacağınız nice yaşlarınız olsun.

    YanıtlaSil
  21. Nice yıllara, sevdiklerinizle, sağlıklı,keyifli en çok da mutlu yaşlarınız olsun...

    YanıtlaSil
  22. Sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, mutlu nice güzel yaşlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  23. Nice nice yıllara sağlık ve mutlulukla .
    Ne tatlı bir çocuk resmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ben de o çocuğu 30+ yıldır çok seviyorum.

      Sil
  24. Çok güzel bir yazıydı gerçekten nice senelere size :)

    YanıtlaSil
  25. Nice mutlu yıllara :)

    YanıtlaSil
  26. Ne duygulu bir dogumgünü yazisi olmus. Nice yillara, saglik ve mutluluk dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularımı size geçirebildim ise ne mutlu bana. Teşekkürler..

      Sil
  27. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  28. çoook mutlu yaşlara!!

    YanıtlaSil
  29. Mutlu iyi bir insan olmanız yazılarınızdan da belli ediyor. İleriki yıllarınızda da sağlıklı, mutlu yaşamlar dilerim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bunu duymak o kadar güzel ki...

      Sil
  30. Nice mutlu yıllara @Beyaz Yakalı sağlıklı ve huzur dolu senelere :)

    YanıtlaSil
  31. O zaman doğum gününüz kutlu olsun :) Nice mutlu yıllara.

    YanıtlaSil
  32. Doğum gününe yakışır duygusal bir yazı olmuş. Nice nice mutlu yıllara...

    YanıtlaSil
  33. ne güzel anlatmışsınız nice güzel yaşlara :) insan bazı günlerde geçmişi daha çok düşünüyor doğru, doğum günleri de yaşam akışında insanın tüm dikkatini kendisine verip ruhunu dinlendirebildiği bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve katkınız için çok teşekkür ederim. Sevilmek, hatırlanmak, önemsenmek çok güzel. Doğum günlerimi seviyorum.

      Sil
  34. fotoğraftaki eşyalar çoook güzel kadife koltuğa bittim,görünmüyor ama perdeler de kadife miydi?ailenizle uzun sağlıklı ömürleriniz olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet perdeler de kadifeydi, o yılların evlerin birbirine çok benzerdi. 67 ekran televizyonlarımızın sürgülü dolapları, danteller, renkli cam şekerlikler evlerde sık görülürdü. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  35. Öncelikle geç gördüğüm için üzgünüm. İyi ki doğmuşsunuz.Nice sağlıklı,mutlu ve huzurlu senelere inşallah...
    Rica etsem bloğunuza e-maille takip butonu koyabilir misiniz? Yayınlarınız gmailime gelirse kaçırmam.Tekrar kutlarım sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, geç oldu falan diye düşünmeyin lütfen. Önemli olan güzel yorumunuz. Çok teşekkür ederim.

      E-mail ile takip butonu var, sanırım görüntülenirken sol gizli panelde kalıyor. İlginize çok teşekkür ederim.

      Sil
  36. Nice yıllara, huzurla, sağlıkla, keyifle Beyaz Yakalı. İyilikler, sevgiler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  37. biraz geç olacak ama doğum gününüzü bende kutluyorum nice mutlu seneler dilerim

    YanıtlaSil
  38. Ben her geçen doğum günümde geçmiş günlerimi temize çekerim. Yeni umutlarla başlarım kalan günlerimi eskitmeye kaldığım yerden. Plaktan gelen güzel namelerle, sıcacık kahvemle temize çekiyorum yaşamımı. Bugün benim doğum günüm...

    Huzur veren satırlar ve duygular... Doğum gününüzü yürekten kutlar. Sağlık ve huzur dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize çok mutlu oldum. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  39. "Umut biterse yaşam da biter" sonsuz katılıyorum. Umut var umut hep olsun. Nice yaşlarınız olsun (geç oldu biraz ama :)

    YanıtlaSil
  40. Biraz geç olacak ama doğum gününüz kutlu olsun: )nice yaşlara ...ve evet umut hiç bitmesin hayatımızda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yanıt için ben geç kaldım. Her birimizin hayatında umut hiç eksilmesin.

      Sil
  41. Ben doğum günü postunuzu kaçırmışım. Ne güzel ifade etmişsiniz kendinizi :) Nice yıllarınız olsun sevgiyle, sağlık ve mutlulukla geçecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, asıl ben tanıt için özür dilerim. Bir süre bloglardan uzak kaldım.

      Sil
  42. Tüm dileklerinizin gerçek olması temennisiyle ,

    nice mutlu yaşlara ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  43. Uzun zamandır, gündemimdeki yoğunluklardan dolayı bloglara pek bakamadım. Yeni gördüm bu postunuzu.

    Ben de doğrum gününüzü kutluyor; sevdiklerinizle birlikte güzel anılar biriktireceğiniz daha nice mutlu yıllar diliyorum size...Esenlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzun süredir olamamak bu aralar benim de problemimdi, sizi çok iyi anlıyorum. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  44. Uzun zamandır size gelmiyoruz. Yokluğunuzu hissettik sanırım. Yorumlarımızı gezerken gördük sizi bir uğrayalım dedik ki tesadüfün de böylesi doğum gününüzmüş geç oldu ama iyi ki doğdunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim nazik ziyaretiniz ve güzel dileklerinz için.

      Sil
  45. Ben kutlamak için bir hayli geç kalmışım. Haberim olmadı maalesef ama yine de kutlamak istiyorum. İyi ki doğdunuz, nice yıllara sevdiklerinizle birlikte ulaşmanızı temenni ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hepimiz için güzel yarınlar olsun.

      Sil
  46. resmi görünce konudan uzaklaştım ev ne kadar sıcak duruyor gel beni karıştır diyor kim bilir ne anılar cıkar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 80 yılların evlerinin birbirine benzerliği ve sıcaklığı çok güzel. Ben de o yıllara dair fotoğraflardan çok etkilenirim. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  47. Nice nice yıllara sağlık ve mutlulukla
    Nasıl da sıcak nasıl kendine çeken bir yazı.

    YanıtlaSil
  48. Geçen yıl da yazmışım bu yıl da nice sağlıklı, mutlu, huzurlu bir yıl olsun ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok teşekkürler. Doğum günümde aynı duygularımı tekrar paylaşmak istedim.

      Sil
  49. Doğum günün kutlu olsun..Nice sağlıklı mutlu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
  50. Çok güzel bir yazı olmuş. Doğum gününüz kutlu olsun. Hayırlı ömürler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilkeleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  51. Umut olmazsa hayat biter diye ne güzel demişsiniz , çok güzel bir yazı olmuş. Doğum gününüz kutlu olsun. Nice senelere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudumuz hiç bitmesin yaşama dair, ne olursa olsun yaşama dair yaşam çok güzel. İyi dileğiniz için çok teşekkürler..

      Sil
  52. yeni yaşınız kutlu olsun öncellikle bende meslek lisesi madurlarındanım üniversite de bölüm harici seçip yapamazsın diyip yaparsan bu kadar puan alırsın diye sıkıntı çekenlerden mutlu bi yaşam geçirmeniz dileği ileee...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o yıllara dair hatırladığım tüm bu olumsuz tabloyu tersine çevirmek için çok ders çalışmam var. Okulu rahat ders çalışmak için ekerdim, İzmir Atatürk Stadı yan sahalarında, Fuarda soru çözmüşlüğüm vardır. Atölyede masa altında çözdüğüm soruları saymıyorum bile :)) Çok şükür başarıp elektronik mühendisi olabildim, başarabilen az oldu maalesef. Çok teşekkürler..

      Sil
  53. Yorumlarla paylaşmışsın sanırım yazıyı geçen yıl da kutlamışım;)) mutlu ve huzurlu yaşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, aynı duygularımı paylaşmak istedim. Ancak yepyeni bir yazı olarak da paylaşmak istemedim. Okunmuş kitap gibi, olduğu gibi yorumlarla olsun istedim. Güzel dileğin ve kutlaman için çok teşekkür ederim, bu yıl eminim giden yıldan daha güzel olacak, sadece resmi rakamlarda bir yaş aldım, ben hala 30+ yım. :))

      Sil
  54. Buna çok sevindim, üstelik doğum günümde bu güzel yorum beni çok mutlu etti. Güzel dilekleriniz, doğum günü mesajınız için çok teşekkür ederim. Umudumuz hiç solmasın, yeşertelim, sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  55. Nice umutlu, mutlu, sağlıklı yıllar geçirin. Doğum gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar