Güney Afrika / Yunusların Şovu

Yolunuz Güney Afrika' ya düşerse, hele Durban'a yakınsanız ziyaret edilecek yerler listesine UShaka Marine' i muhakkak almalısınız. Burası  bir çok aktiviteyi içinde barındıran deniz temalı bir dünya. Bizi misafir eden arkadaşlar iyi ki burayı programlarına almışlar diyorum gezdiğim her noktasında.




Bu dünyanın da en ilgi çeken gösterisi balinalar ailesinin en sevimli üyeleri yunus balıklarının havuz gösterisi. Ülkemin insanları olarak bu yunusları çok severiz eskiden beri, bir Aydın' ımız vardı geçmiş yıllarda.  Kapıya yaklaşınca iki sevimli karşılıyor bizi. Bu arkadaşların yüz ifadelerinde gülümseme mi var, ben mi öyle hissediyorum. Sanki hayatın içinde sürekli olarak gülümeseme duygusunu hissettiriyorlar karşı tarafa. Belki de ben her zaman gülümsemek istiyorum da kendime bahane arıyorumdur, ne dersiniz.





Tribünlerde yerimizi aldık. Umarım bu sevimli hayvanlar biz onları izleyeceğiz diye eziyet çekmiyorlardır. Ben işin sevimli tarafındayım, ama arka planda eğitim nasıldır kestiremedim. Yok ya mutlu görünüyorlar, yoktur eziyet. Yunuslar ile insanlar arasındaki etkileşim çok eski yıllara dayanıyor, zulüm olsa dost olmazlardı. Rahatlıyorum biraz, kahvemden bir yudum alıyorum.




Yunusların insanlarla ilişkileri de kıskandıracak türden. Keşke insanoğlu kendi türüyle de yunuslarla kurabildiği kadar iletişim kurabilse. Tribünlerde her millet ve kültürden gelen ziyaretçiler var. Bir an için düşündüm, birarada birazdan çok keyifli zaman geçireceğiz, an itibariyle ortak paydada birleşmişiz. Madem durum böyle, neyin kavgasıdır bu bitmeyen savaşlar diyerek toplumsal mesajımı da vereyim.



Havuz çok iyi, görgüsüzlük olacağını düşünmesem, yaz tatilini çok özleyen bir Beyaz Yakalı olarak atlayıp yüzeceğim havuzda. Hazır taraftar bulmuşum, üçlü de çektiririm ben bu seyirciye deyip yıllardır içinde bulunduğum tribün emekçilerine gönderme yapayım. 




Günün başrol oyuncuları da göründü havuzun içinde. Balıklama giriş yaptılar havuza disiplin ve düzen içerisinde.  Aynı anda havuz kenarında ellerinde yunusların yiyecekleri ile epey bir bakıcı kadrosu belirdi. Anladım ki bizi güzel dakikalar bekliyor, yansıdı bile güzel enerjileri. Ayrıca bu güzelim havuzda yüzmelerini de kıskandığımı bir kez daha belirteyim. Sabır diyorum, yaz tatili çok uzak değil.






Ödül bu gösteride önemli. Yunuslar tüm sevimliliklerini ortaya dökerken, sevildiklerini bilmek ve bu karşılıklı anlaşmanın kendi paylarına düşen kısmını da almak istiyorlar. Artık birey yetiştirirken ödül yönteminin doğru olmadığını içeren yaygın bir kanı oluştuysa da insanların dünyasında, iş hayvanların dünyasında  epey değişiyor. Onlarla ilişkimizde "vermeden almak Allah'a mahsus" kuralı işliyor. Bu kural içerisinde aşağıdaki videodan da izleyeceğiniz gibi, bakıcıları havuz kenarında ne yapıyorsa onlar da havuzun içerisinde aynısını yapıyorlar. Koordinasyon müthiş.




Şov o kadar güzel ki bunu fotoğraflarla yansıtmaz çok yetersiz. Eminim sosyal medya platformunda bu tip videolara ulaşmak çok kolaydır. Ancak bir de benim yanlışlarla dolu olduğunu tahmin ettiğim, hiç de profesyonel olmayan video çekimimle yaşayın ortamı istedim. Arka plan seslerini kontrol edebilmem mümkün değil, ama eminim ki onlar da ortamı yaşamanızı kolaylaştıracaktır. Zaten ortamda derin bir barış var, küfür olacağınıa en küçük ihtimal bile vermiyorum.




Biraz uzun olabilir, ama ilginizi çekerse eğleneceğinizi düşünüyorum, yoksa Durban bileti mi bakıyorsunuz önümüzdeki tatil için :))) Yolculuk için küçük detay İstanbul'dan önce Johannesburg'a oradan da Durban' a aktarma ile uçuyorsunuz. Güney Afrika içerisinde lokal uçuşta ülkenin hava yolları şirketi hizmet konusunda oldukça başarılı. İç hatlardaki uçuşunuz yaklaşık 1 saat 15 dk sürüyor.




Gitmeden önce bu kadar eğleneceğimi tahmin ediyor muydum, tabii ki hayır. O kadar sevimliler ki, pozitiflikleri size yansıyor. İçeri girerken kahvemi yanıma aldığımı tahmin ediyorsunuzdur,  Kahvenin tadından çok keyif aldım, dostlarla birlikte olup dostları izlerken.

Video ve resimler şahsıma aittir.

Yorumlar

  1. Yunuslar çok sevimli hayvanlar. Güney Afrika'yı hep gezip görmek istemişimdir. Paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok sevimliler, güney Afrika çok güzel bir ülke. Özellikle yiyecek konusunda hiç sıkıntı olmuyor, akşam hava karardıktan sonra bir miktar güvenlik sorunu oluyor. Ona dikkat edilince gezilecek bir ülke kesinlikle.

      Sil
  2. Senin gibi yunus seven biri için muazzam nir deneyim olmuştur.
    Güney Afrikaya çok gitmek isterim Güzellikler ile dolu bir yer.
    Sayende biraz görmüş olduk.
    Güzel paylaşım için teşekkürler canım.
    Sevgiler 💓❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzel bir deneyimdi yaşadığım. Tekrar gitmeyi çok isterim. Güney Afrika gerçekten güzel bir ülke.

      Sil
  3. işallah yaaa isterim tabisi. balinaları izledim ama yunusları izlemedim. ama balinalara ne eziyetler çektiriyorlarmış yaaa sonra belgesellerde izlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef eğitim adına yapılanları ben de duydum. Umarım biraz abartıdır bu yorumlar. Gerçi şov sırasında gayet anlayışlı davranıyorlar. Çok güzel bir şovdu.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar