Dünde Kalan

Akşamın kararmaya başladığı saatlerde, işyeri servisi onun ineceği durağa yaklaştığında aralamıştı göz kapaklarını.  Üzerinde yorgunluk vardı bir süredir, mevsim değişikliğine bağlıyordu bu durumu.  Aslında uyanmasını sağlayan çalan telefonuydu. Telefonunun ekranında uzun süredir görüşmediği arkadaşının adını görünce duraksamıştı. En son ne zaman ve nerede görüşmüşlerdi hatırlamıyordu. Şimdi o güne dair konu açılsa ne diyecekti. Telefonu açmalıydı artık ve en küçük bir fikri bile yoktu o anlara dair. 

Neyse ki telefondaki ses uzun zaman oldu görüşmeyeli, sesimi alabildin mi diye sordu. Bir anda rahatlamıştı bu cevapla. Biz bu akşam eski arkadaşlarla buluşacağız. Senin de gelmen bizi mutlu edecek diyen arkadaşına olumsuz cevap vermeyi düşünemezdi bile. Hatırlanmak, önemsenmek hoşuna gitmişti. O anda netleşti geçmişte yaşanan günler, işin gerçeği hiç unutmamıştı. Şu anki şaşkınlığı son günlerdeki ruh halinden kaynaklanmış olmalıydı.  Gergin ve stresli günler geçiriyordu, zaman zaman yaşamın anlamını sorguluyordu. İki arkadaş aynı kızdan hoşlanıyorlardı okul yıllarında. Üçü de bunu biliyordu, ancak hiç konuşmamışlardı hissettiklerine dair.  Üç iyi arkadaş zamana ve sessizliğe bırakmışlardı bu durumu. Sanki biri sesszliğini bozsa dostluklarına dair ne varsa  yıkılacaktı . Kimse bozmadı bu sessizlik oyununu belki de cesaret edemedi kimbilir.

Servisten indiğinde hala yeterli zamanı vardı, iyi görünmeliydi.  Hızlıca alışveriş yaptı, yıllardır aynı küçük konfeksiyondan giyinirdi. Alışkanlıklarından kolay vazgeçemezdi . Güven duygusu önemliydi onun için, belki de biraz saplantılıydı kabul etmese de. Sonra berberine uğradı, berberi severdi uzun konuşmayı. Bu kez zamanı olmadığını hissettirmiş olmalı ki o da uzatmıyordu biten cümleleri. Buluşacakları yere gitmemişti daha önce, hatırladığı kadarıyla arkadaşı kaliteli yaşamı severdi. O seçtiğine göre elit bir mekan olmalıydı. 

Eve gelip hızlıca hazırlandığında, şehirde trafik yoğunlaşmış olmalıydı. Bir an önce çıkmalıyım diye düşündü, yıllardır hiç değiştirmediği parfümünü sıkarken. Adreslerle arası iyi değildi, yön kavramı çok gelişmemişti. Disletik olmasına bağlıyordu bunu, bazı detayları kolay öğrenemiyordu. Düşündüğünün aksine köhne bir meyhaneydi buluşma yeri. İçeri girdiğinde zor tanıdığı hatta birisini çıkaramadığı eski arkadaşlarını selamladı biraz da yapmacık gülümsemeyle. Sadece biri farklıydı, değişmemişti davet eden arkadaşı. Her zamanki gibi özenliydi kendine. Geçmişin intikamıyla yaşlanmışsın dedi, hiç de öyle düşünmüyordu oysa. O da kilo almışsın cevabını verdi can acıtmak istercesine. İçerisi kalabalıktı. Kimi masadan neşeyle yükseliyordu sesler, kiminde derin nefeslerle içe çekiliyordu dumanlar. Kimi kederden, kimi neşeden demleniyordu. Her boşalan bardakta insan en samimi en doğal haliyle kalıyordu.

İkinci kadehti, heyecan hissetti bir an. Tıpkı yıllar önce bir çok kez hissettiği gibi. Sonra tanıdık koku geldi esintiyle. Kafasını kaldırdığında geçmişten gelen eksikliğini hissetti kadehin son yudumlarında. Karşılaşmaya hazır mıydı, bunu bile bilemiyordu oysa.  Gerçekten gelmiş olsaydı ne konuşurlardı, ne kalmıştı ki geçmişten bugüne paylaşacak. O gece, o köhne meyhanede geçmişiyle yarım kalan hesabını kapatıyordu. Bu hesabı kapatmaya ne kadar ihtiyacı olduğunu anlamıştı tüm gerçekliğiyle. Önce koku uzaklaştı kapının açılmasıyla, sonra da içindeki kıpırtı duruldu. Hesap kapanmıştı, geçmişi geçmişe gömmüştü o akşam. Güzel bir akşamın ardından diğerlerini uğurlayan iki eski arkadaş, tıpkı geçmişteki sessizlikle kapatıyorlardı geçmişe dair tüm hesaplarını. Elinde mendilleriyle geldi yanına usulca buraya hiç yakışmayan kız çocuğu. Bu saatte evinde sıcak ortamında ders çalışmak yakışır sana diye düşündü çocuğa bakarken. Yaşam akarken herkese eşit davranmıyor. Bazıları hayata yenik başlar dedi sessizce. Çocuk anlamaya çalışırken onun ne demek istediğini, uzanıp mendil aldı bir tane çocuğun elinden. Mektubunu düşürmüşsün diyerek bir mektup uzattı mendille birlikte. Masadan uzaklaştığında kemancı gelmişti bile masanın yanına.  Sararmış, düne dair bir mektup, köhne bir meyhane, geçmişten gelen nağmeler ve kapatılan hesaplar. 





Yorumlar

  1. Yazı diliniz muhteşem, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Bir an Ahmet Ümit'in bir kitabını okuyorum zannettim. Çok beğendim. Kitap yazma macerasının ilk belirtileri olsa gerek. Zamanı geliyor sanki.
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler. İnşallah bir gün...

      Sil
  3. Bir yerden alıntı sandım önce. Harika. Finali de çok beğendim. Kutlarım

    YanıtlaSil
  4. Böyle akıp giden yazıları okuması ne kadar güzel oluyor, bence devamı gelmeli ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin bu yorumunuz çok sevindirdi, motive etti sonraki yazılar için.

      Sil
  5. Çok güzel olmuş. Çok beğendim. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni mutlu etti. Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Uslup anlatım tarzına bayılıyorum.Kalemine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim bunu duyduğuma, çok teşekkürler..

      Sil
  7. ben de böyle ciddi yazabilsem keşke dedim bir an :) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin yazılarınızı seviyorum, teşekkürler..

      Sil
  8. Wow, hikayen orijinal olmuş. İyi uslup kullanmışsın, edebiyattan 100puan!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olmama sevindim bak şimdi, öğrenciliğimde de severdim.

      Sil
  9. Kitap okuyor gibi hissettim. Çok güzel yazmışsınız, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hissetirebilmek ne güzel, çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Güçlü bir kaleminiz var. Tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymak çok güzel, motive oldum. Teşekkürler..

      Sil
  11. Böyle kısa öyküleri seviyorum.Olay örgüsü ve anlatım biçiminiz çok hoş,severek okudum: ) Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz beni çok mutlu etti, teşekkürler..

      Sil
  12. Kendinizi nadıl içine çeken bir anlatım. Muhteşem
    Eskinin hesabı bazen kapatılamıyor 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ah bir kapatılabilse tüm hesaplar..

      Sil
  13. Tebrik ederim etkileyici bir üslup ve klasik bir hikaye birbirlerine pek yakışmışlar devamını bekliyorum açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motive edici yorumdan sonra devamı gelecektir, teşekkür ederim.

      Sil
  14. Çok güzel:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Tebrik ederim. Güzel bir öykü olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Kendimi yazının içinde buldum bir an
    Ne kadar güzel anlatmışsınız tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hissettirebilmek, yazının içine çekebilmek beni çok sevindirdi. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  17. Kaleminize sağlık. Kendiliğinden akıp gidiyor satırlar :)

    YanıtlaSil
  18. Cok cok güzel olmus devami olsa dedirtti 😊

    YanıtlaSil
  19. Çok akıcı bir üslubunuz var. Tebrik ederim sizi mükemmel bir paylaşım olmuş.:)

    YanıtlaSil
  20. Anlatımınızı seviyorum yazmayı hiç bırakmayın! :) ne hoş bir yazı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok naziksiniz , teşekkür ederim. Yazmaktan keyif alıyorum, yazmayı bırakmayı düşünmüyorum.

      Sil
  21. Sessiz geçmişi,sessizlikle gömmek...
    Belkide doğrusu bu.

    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecekteki günler için geçmiş gömmek gerekir bazen. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  22. Mükemmel, kaleminize sağlık, hayranlıkla okudum :)

    YanıtlaSil
  23. Sanki devamı var ya da olmalı gibi hissettim. Ya da arada bir boşluk var, bilinçli bırakılmış. Devamını dileriz efenim :-) Hikaye denemeleri güzel oluyor,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her okuyanın geçmişteki hesaplarına dair bilinçli bıraktığım bir boşluk o. Hepimizin kapatmak isteyeceği hesaplar vardır, burada onunla yüzleştirmek istedim okuyanı. Hikayelerin devamları olacaktır, çok teşekkür ederim.

      Sil
  24. Gerçekten çok güçlü bir kaleme sahipsiniz. Olayları anlatış ve aktarış biçiminiz çok etkileyici. Kesinlikle devamı gelmeli 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum.

      Sil
  25. "Fakat Müzeyyen bir Derin Tutku Bu" isminde hem kitap hem de kitaptan uyarlanan film var... Ne alaka diyeceksin ama bu satırları okurken sanki o kitabın devamını okuyorum hissiyatına kapıldım ♥

    Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okumamıştım. Bu güzel yorumdan sonra kesinlikle okuyacağım. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  26. Merhabalar 😊Ben davet ettiğiniz Mim' i yaptım..Haber vereyim dedim..

    YanıtlaSil
  27. Ooo harikaydı gerçekten yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  28. Artık kendine özgü yazan kişisel bloglar çok az. Nerdeyse iki elimin parmaklarını geçmiyor. Yazınızı keyifle okudum. Kişisel bloglar da aradığım işte bu tarz yazılar. Kişisel bloglar yaratıcı olamıyor ama siz bunu başarmışsınız. Örnek gösterilecek bir yazı olmuş. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu okumak ne kadar çok sevindirdi beni, çok teşekkür ederim. Umarım sizin ince yorumunuza layık yeni paylaşımlar yapabilirim.

      Sil
  29. Hikayenin kapanışı bir o kadar güzel, kapatılan hesabın hikayesi de bir o kadar hüzünlü. Fakat baştan sona başarılı bir üslup ve kurgulama; tebrik ederim. Vefakar blogdaşım, yazıların daim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah, hepimizin yazılarını okuyabilmek her daim olsun. Güzel yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  30. Kalemine sağlık güzel bir yazı olmuş. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğendiğine sevindim.

      Sil
  31. Harika bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  32. Güzel bir öykü olmuş, belki romana çevrilebilir ne dersiniz :)

    YanıtlaSil
  33. Güçlü bir kaleminiz var. Anlatımınız su gibi akıyor. Sizi takibe de aldım. Şu dönem edebiyatımızda bir zayıflama görülüyor. Belki bir roman ya da deneme yayınlarsınız bizler için. Paylaşımlarınızı merakla bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yorum, çok mutlu oldum. Motivasyonumu arttırdığınız için çok teşekkür ederim. Umarım, bundan sonraki yazılarımı da beğenirsiniz.

      Sil
  34. Geçmiş geçmişte kalmamışsa geçmemiştir demektir...Güzeldi..elinize emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geride bırakmak lazım yeni sayfa açabilmek için. Teşekkürler..

      Sil
  35. Benim gözlerim de devamını aradı yüzleşmenin. Hesap kapanmış olsa da yolun devamını okumak istedim :) Çok güzeldi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar